Веселина Кацарова ни кара да вярваме в чудеса – и като артист на сцената, и като преподавател на майсторския си вокален курс на Фестивала на оперното и балетното изкуство на Държавна опера – Стара Загора, организиран съвместно с Община Стара Загора. Тя дава пример като артист и преподавател, че това, което носим в себе си, можем щедро да го даваме на света. „Трудолюбие и любов“ – посочва тя двете качества, необходими за това, което правиш, да бъде лесно и да бъде добро. Както го прави тя, без фрустрация. Участието ѝ като преподавател във ФОБИ е поредното завръщане в родната Стара Загора, откъдето е поела по света, закърмена с тракийския дух. И както разказа в интервюто за Jazz FM, специално заради нейния произход поставят „Орфей и Евридика“. За Веселина Кацарова е много важен шансът. Когато е на 23 години, решава да не отиде на конкурс в Билбао и тогава й предлагат да пее на Фестивала на оперното и балетното изкуство. „Пея на този концерт сред 20 – 30 души, а в залата е директорът на Цюрихската опера. Вечерта той ми каза, че не знае дали ще ме покани за оперното студио, за да продължа да уча, или за солист. След една седмицза поличих договор за солист със 140 спектакъла за две години. Когато напусах България, не можете да си представите, колко ми е било тъжно и колко ми беше трудно. За мен бе шок във всяко едно отношение. Започнах от нулата, а бях дете на родители, които то нищо не ме бяха лишавали, макар и да не бях разглезен човек. Звъннах им, плачейки, а баща ми ми каза: „Ако искаш да станеш певица, остани в Цюрих, но ако ти е много трудно, върни се в България.“ – разказа Веселина Кацарова в интервюто по Jazz FM. „Много е сложна психологията на това да преподаваш.“ – посочи тя. „Това е много по-отговорен процес от пеенето на сцената. Ние държим в ръцете си младите хора и те трябва да ми се доверят, а това е най-сложното. Но когато пред себе си видят любовта и уважението и когато започнат да напредват и да им става по-лесно, всички се усмихват.“
Когато добрият певец е на сцената, нещата изглеждат толкова леки, лесни и органични, а има много работа преди това. И също много мисъл. Днес Калуди Калудов цял ден приканва обучаващите се да мислят върху това, което правят. В работата му ясно се видя как звукът тръгва от нас и след това ни води и издига: „Провокирането на свободно изтичащата въздушна струя през свободно трептящите гласни струни е първото условие, за да усетим меката атака на първия звук. Това звучи просто, но самото му правене изисква време, търпеливост, интелигентност и осъзнатост. Професионализмът е в много доброто изтрениране на материала и след това изпяването му. Когато го направиш, както трябва, тогава слагаш емоцията на радостта.“ – описа той процеса на подготовка и удовлетворението от крайния резултат. След като представи програмата на галаконцерта на участниците на 29 ноември, Калуди Калудов изрази увереност: „Всички ученици ще пеят така, че да събудят усещане, че в този театър са дошли истински певци, които заслужават да се появят на тази сцена.“
Още за Фестивала на оперното и балетното изкуство през 2023 г.: