През 2021 г. Димитър Горчаков издаде своя първи албум – Tomorrow’s Past, който е със соло пиано изпълнения. Седем са оригиналните пиеси в албума и два – авторските аранжименти. През погледа на Димитър Горчаков чухме джаз стандарта Tenderly и фолклорната песен „Лале ли си, зюмбюл ли си“.
Хронология на Tomorrow’s Past на Димитър Горчаков:
В „За албумите от техните създатели“: Tomorrow’s Past (2021 г.) е дебютният соло пиано албум на Димитър Горчаков
Във „Филми за джаза“:
В „Нова музика“: Да живееш настоящето в любов и искрено да се споделяш: Tomorrow’s Past на Димитър Горчаков е за изграждането ни в поредица от специални моменти
Премиерната среща с тази музика на живо бе в музей „Борис Христов“, където албумът бе записан, а по повод издаването му имаше втори концерт в „Пространство 108“. На 15 октомври Димитър Горчаков отново изсвири композициите в пространство за култура „Портрет“. Джаз ФМ записахме концерта, за да го документираме и да го представим в предаването ни за музика на живо „Джаз емоции“. Звукозапис и смесване – Владислав Мирчев.
„Предстои да чуем всички пиеси от албума с доза импровизация и един различен подход. Всеки пят е различно. Може би сега дъждовното време ще помогне да стане още по-меланхолично и притихнало.“ – коментира пред Джаз ФМ в минутите преди концерта Димитър Горчаков.
В музей „Борис Христов“ чухме представяне на пиесите от албума, в „Пространство 108“ – рефлексия върху тях. Как животът на тази музика се променя при третото й представяне? „Моят подход, който ме провокира и ми дава стимул да търся нови усещания в самите пиеси, какво искат те да кажат, е да намирам на всеки концерт ново звучене. Това ме кара да го направя по-интересно и за мен самия. Предпочитам всеки път да променям пиесите по малко. Есенцията остава почти същата, но си избирам вътре да добавя или да махна нещо, да изчистя, да бъде една идея по-светло или по-тъмно, но всеки път се опитвам да е по-различно от предишния. Дори за някой, който идва за втори или трети път, така и за него ще е по-интересно.“ – каза Димитър Горчаков.
На първите два концерта той свири на роял, като премиерата в музей „Борис Христов“ бе на рояла, на който е записан албумът. Сега Димитър Горчаков свири на пиано, но на сцената постави и синтезатор.
„Синтезаторът модулира определени звукови вълни, които се комбинират в звук, непостижим с акустичния инструмент. Ще използвам синтезатора най-вече като създаване на вид ефект, пространство, атмосфера, нещо, което би допълнило акустичното пиано, а не да го доминира. Така давам друг цвят, което само по себе си е малко по-сложно. Акустичният и електронният звук не винаги си комуникират по най-добрия начин. Трябва да се намери златната среда, за да могат да са си приятели.“ – каза Димитър Горчаков.
За бис музикантът се обърна към слушателите за дума – идея за импровизация. След няколко предложения той се спря на „радост“.