Соло пиано албумът Spatium (2022 г.) на Милен Киров е с музика от три традиции – български фолклор, европейска класика и американски джаз
Снимка: ICSM Records

Соло пиано албумът Spatium (2022 г.) на Милен Киров е с музика от три традиции – български фолклор, европейска класика и американски джаз

Той е издаден във Великобритания от лейбъла на Иво Върбанов ICSM

В традициите на българската народна, европейската класическа и американската джаз музика Милен Киров намира свободата за своето изразяване. Композиторът и пианистът от Пловдив от 20-годишен живее и работи като музикант и преподавател в Съединените щати. През 2017 г. бе записан, а през 2022 г. – и издаден от лейбъла на Иво Върбанов неговият соло пиано албум Spatium. Датата на премиерата е 3 юни, а на следващия ден започват концерти за представянето му в Лос Анджелис, София, Лондон, Единбург и Глазгоу. В столицата ни Милен Киров ще слушаме на 17 юни в Пространство за култура Portrait.

Пиесите от Spatium с разказа на автора и изпълнител Милен Киров слушаме в „За албумите от техните създатели“ на 1 юни от 19 ч. с повторение на 4 юни от 14 ч.

Spatium: в традициите на българската народна, европейската класическа и американската джаз музика Милен Киров намира свободата за своето изразяване

Spatium представя моята пиано музика, писана през последните години, и е кулминация на период от живота ми като композитор и пианист. Идеята възникна, когато се запознах с Иво Върбанов. Той е собственик на ICSM Records в Лондон – лейбъл, който е създал заедно със съпругата си, също концертен пианист. Компанията представя креативна музика от съвременната класическа музика и джаза. Неговата идея бе да запишем албума не по традицонен джаз начин в студио – с пиано, към което се добавят ефекти в постпродукция, а както бихме записали класически албум. Аз израстнах като класически пианист и продължавам да пиша сериозна музика за сцена. Затова на мен тази идея ми допадна. Тя обединява моите различни музикални същности – джаза, креативната музика, българския фолклор и класическата музика. Иво Върбанов ми предложи да си избера измежду три концертни зали в Европа, в които обича да записва, и трябваше да напаснем датите. Така се случи, че през лятото на вече далечната 2017 г. можехме заедно да бъдем в Радом, Полша, в прекрасната зала „Пендерецки“, носеща името на легендарния композитор. Това е нова зала с великолепна акустика и с два прекрасни рояла – Yamaha и Steingraeber. Това бе чудесно, защото съм Артист на Yamaha. Там отделихме пет дни за творене на музика с прекрасен тонрежисьор.

Разказа на музиканта за всяка от пиесите в албума можете да чуете в плейъра под основната снимка.

Ключови думи: