През 2015 г. Борислав Петров записа дебютен албум на проекта Jazzanitza, в който съчета джаз и фолклор в свои композиции, представени с Димитър Льолев – алт саксофон, Владимир Кърпаров – тенор и сопрано саксофон, Людмил Крумов – китара, Любо Цанев – пиано, и Борис Таслев – контрабас. Близо седем години след този авторски джаз поглед върху народната традиция музикантът подготвя продължение, в което джазовата култура е разгърната с музика с фолклорно звучене. „За мен Jazzanitza е колектив от музиканти, които забелязвам, че имат интерес към смесването на джаза с фолклор. Идеята ми е да включа всички тях в този проект, като напиша музика, която ще извлече много симпатична за мен страна от музицирането им.“ – разказа Борислав Петров по Джаз ФМ.
Във втория албум на Jazzanitza Живко Василев е фолклорният музикант, развил се в джаза, а останалите са джазмени, интересуващи се от фолклор – Борислав Петров – барабани, Димитър Льолев – саксофон, Борислав Илиев – тамбура, и Михаил Иванов – контрабас. Всеки има ясен образ в музикалния подход към тях на композитора. „С Димитър Льолев започнах пътуването си. В първия миг, в който се осмелих да пиша авторска музика, си представих как той я свири, защото е точно есенцията на джаз и фолклорен музикант едновременно.“ – казва Борислав Петров. За Борислав Илиев посочва, че е свирил с народни ансамбли, а от творчеството на Михаил Иванов откроява участието му в Jazzta Prasta с Мартин Любенов и Ангел Демирев. Така новото издание на Jazzanitza среща приятели, които музицират заедно в различни проекти, които са от две поколения и които се срещат в джаза и фолклора. „И се получава чудесно!“ – казва след първия звукозаписен ден Борислав Петров.
Албумът ще бъде озаглавен Be-Bop-Hop-Trop. „В края на 90-те с Димитър Льолев направихме първата си етно фюжън група – Brainstorm, в която се и запознахме. В нея свиреха Минко Ламбов – пиано, и Георги Станков – бас, който от дълги години живее в Канада. Опитвахме се да влагаме фолклорни елементи във фюжън музиката. Заради това Георги Станков каза, че стилът ни е бибоп хоп-троп.“ – научаваме предисторията от Борислав Петров. Той свързва музиката в новия албум на Jazzanitza точно с това определение: „Навремето бибоп музикантите са вземали старите джаз стандарти, популярни песни от мюзикъли, и върху тях са упражнявали новия си език. Впоследствие те пишат оригинални композиции върху тези акордови схеми. Така Чарли Паркър основава Donna Lee върху Indiana, Ornithology – върху How High the Moon, Anthropology – върху I’ve Got Rhythm. По този начин те успяват да напомнят на слушателя какво е било и върху него да сложат съвършено нов език. Аз надградих това като взех тези бибоп пиеси с по-усложнени акорди от оригиналите и върху тях написах мелодии, които звучат като от фолклора. Така съвсем естествено си стана бибоп хоп-троп.“
Записите на албума ще продължат и се очаква той да излезе в края на пролетта.
Борислав Петров започна онлайн образователна видео поредица „Неравноделни размери за всички“
Борислав Петров последователно работи върху пренасянето на традицията в съвремието. През миналата година той осъществи обучителния проект „Неравноделни размери за всички“ и започна създаването на портрети на барабанистите в българската народна музика. Неговото изкуство е свързано с развитието на сцената чрез усъвършенстване на музикантите и увеличаване на знанието на аудиторията. Той създаде станалия много популярен образователно-музикален проект Jazztory, който временно прекъсна и преди седмици поднови в пространство за култура „Портрет“ като „Джаз портрет“. С темата за провелия се миналата седмица концерт започва интервюто ни тук за Jazzanitza. На 13 януари слушахме музиката на Майлс Дейвис от 60-те, пресъздадена от Борислав Петров – барабани, Нейко Бодуров – тромпет, Димитър Льолев – саксофон, Александър Логозаров – китара, и Васил Хаджигрудев – контрабас. Джаз ФМ записахме концерта и го излъчваме в предаването ни за музика на живо „Джаз емоции“ на 18 януари от 21 ч. с повторение на 22 януари от 19 ч.