Признати експерти от музикалната индустрия споделят опит в конференцията Music Talks

Признати експерти от музикалната индустрия споделят опит в конференцията Music Talks

Фокус на ежегодната професионална конференция е взаимовръзката фестивал - градска среда и съпътстващите я социални, екологични и икономически фактори

Професионалната конференция Music Talks се провежда всяка година паралелно на музикалната програма на фестивала A to JazZ, за да подпомогне работата и развитието на артисти, културни оператори и професионалисти, като ги среща с признати експерти от музикалната индустрия. Тази година близо 20 специалисти от световно известни фестивали като Coachella, Primavera Sound, Glastonbury, O.Z.O.R.A и др. ще споделят опит и ще дискутират приноса на фестивалите за развитието на градовете, културата и туристическия имидж на страната, икономическия ефект и екологичния отпечатък на музикалните събития в градска среда. Music Talks се провежда на 5 и 6 юли в Топлоцентрала. 

Темата на конференцията е „Фестивалите и градовете“, която разглежда културните събития през различни ъгли като интернационализация и международен маркетинг, привличане на чуждестранна публика, фестивални концепции, отношенията между градовете, събитията и гражданите, еколoгия и устойчиво развитие и др.

Сред говорителите, които ще допринесат с ключовия си опит, е експертът по международна културна политика и мега-събития д-р Беатрис Гарсия, специализирана в анализа на дългосрочното наследство от културни събития, член на Международния олимпийски комитет и бивш член на Комисията за избор на Европейска столица на културата. Темата за фестивалите като атрактивни за туризма събития ще разглеждат още бившият заместник кмет по култура и туризъм на Солун - Спирос Пенгас, и Марта Паларес - директор Международни комуникации на фестивала Primavera Sound в Барселона.

Интернационализацията и международния маркетинг ще дискутират Ники Макнийл от водещата британска агенция за събития Global Publicity, Ед Уолш от най-бързо развиващата се компания за билети на острова Easol, заедно с вицепрезидента на Webit Festival Аниела Русева. Екологичният отпечатък е задължителен приоритет в съотношението фестивали - градове, затова конференцията обръща внимание на ускоряването на зелената трансформация на културните събития със специални работни групи. Своя световен опит и ноу-хау ще споделят основателят и изпълнителен директор на Global Inheritance - Ерик Риц, ръководител на 20-годишния проект за екологично програмиране на един от най-мащабните американски фестивали за музика и изкуства Coachella, както и Лиса Наста от легендарния Glastonbury.

Сред ключовите панели също е Live is Noisy, касаещ градските политики и регулацията на културните събития на открито и нощния живот. В него ще се засегнат деликатните за град София теми за диалога между организатори, местна управа, граждани и бизнес относно шумовото замърсяване, режима на провеждане и ролите на събитията и нощния живот в урбанизираните територии. Опита си ще споделят Луц Лихсенринг от Clubcommission Berlin - организацията, грижеща се за т.нар. „нощна икономика“ в Берлин, и Азуцена Мико от изследователската къща Sound Diplomacy, изготвила стратегиите за развитие на музикалния живот на различни градове по света.

В допълнение Music Talks ще представи културните събития в цифри, като доказателство за техния огромен икономически, социален и културен отпечатък върху местните общности, развитието на градовете и регионите.

„Фестивалите са изключителна ценност за всеки град. Те са част от неговия облик, достъпа до култура, качеството на живот, туризма и икономиката му. Време е да осъзнаем перспективите и огромния им потенциал, и да създадем устойчива среда за тяхното развитие, а това зависи от градските политики. Ако успеем, ще можем да се зарадваме на истински фестивален туризъм, десетки хиляди чуждестранни посетители и да чуваме позитивни отзиви по света за преживяното в България. Тогава ще сме част от истинския културен пазар.“ - казва Петър Димитров, който е организатор на конференцията.

Music Talks Conference се провежда с подкрепата на Столична програма „Култура“, Национален фонд „Култура“ и Министерство на туризма и е част от професионалната програма на A to JazZ Festival. Jazz FM е медиен партньор.

Ключови думи: