През тази трудна година човешкият дух не спря да търси нови възможности и да си проправя път към светлината. Един блестящ пример в това отношение е новият албум на Крис Потър - There is a Tide, който той записа изцяло сам. Мултиинструменталист, композитор, смел новатор и артист с богата фантазия са част от ролите, чрез които се разгръща многопластовият талант на Потър в най-новата му музикална продукция.
В There is a Tide Крис Потър свири на тенор и сопран саксофон, кларинет, бас кларинет, флейта, пиано, клавишни, китари, бас, барабани и перкусиии. След саксофона пианото е инструментът, с който има най-много опит. „Винаги съм свирил на различни инструменти...“ – казва Потър в интервю за януарския брой на списанието „Даунбийт“ и допълва: „Но достигайки до това усещане, че мога да общувам на нивото, на което искам, беше свързано с много работа и много внимателно използване на набора ми от умения, без да преминавам отвъд това.“
На фона на внезапната промяна в начина ни на живот, усилването на страховете и стреса в ежедневието ни Крис Потър намира изход в умното оползотворяване на творческата си енергия. „Исках да продължавам да работя и усещах, че имам какво да кажа.“ – казва той. Без да знае какво точно ще се получи, Потър започва да работи активно по албума през месец май, създавайки There is a Tide за 6 седмици. Част от записите са направени в дома му в Бруклин, а друга - в къщата на родителите му в Южна Каролина. Това е било като завръщане към тийнейджърските му години и неговите първи по-сериозни опити да експериментира с музиката.
„Този проект възникна от желанието ми да продължа да творя във време, когато традиционните канали на музикално изразяване бяха затворени. Поднасям този албум като музикален поглед върху важните въпроси на съвремието ни: значимостта на общността във време на физическо дистанциране, нуждата от силно лидерство, необходимостта да се окаже подкрепа на уязвимите групи, които винаги са били потърпевши, проблемите, които създаваме в природата, трудността ни да се справим със страха и несигурността. Моята надежда е, че този много труден период ще има и положителни ефекти, като ни насочи към истинската ценност на нещата. Разбира се, част от красотата на инструменталната музика е определянето на нейния смисъл от самия слушател, но това бяха някои от мислите ми, докато я създавах.“ (от пресинформацията към There is a Tide, превод: Светослав Николов)
Крис Потър създава 10 композиции за албума There is a Tide, като първоначално е написал музиката на баса, защото е искал всичко да бъде подчинено на груува. Заглавията на композициите са дадени по-скоро интуитивно и са вдъхновени от първата фраза която му е хрумнала и която е преценил, че подхожда на мелодията. Без да е търсен ефект при по-внимателно вглеждане тези заглавия звучат като отделни стихове на поема. Първата пиеса се нарича I Had a Dream и мнозина правят препратка към прочутата реч на Мартин Лутър Кинг джуниър. Всъщност това е начинът на Крис Потър да изрази своето желание за промяна. Постепенно с всяка следваща пиеса той развива музиката в по-позитивен план, обогатявайки звуковата картина с притегателен мелодизъм.
Идеята на Крис Потър е била да не създава прекалено сложна и предизвикателна музика, а да напише пиеси, които го карат да се чувства добре. Балансът е постигнат без да се правят компромиси и без да се изневерява на качеството на музиката. „Това беше огромен учебен опит за мен.“ – споделя Потър за „Даунбийт“. А за слушателите му There is a Tide е среща с една неизчерпаема музикална вселена и триумф на таланта и човешкия дух.
Дата на издаване: 4 декември 2020 г. от Edition Records