В началото на новото хилядолетие новосъздадената от ентусиасти независима американска звукозаписна компания Daptone Records поде мисията да възроди интереса към класическата соул музика с ритъм енд блус оттенък. Първите им големи звезди бяха Шарън Джоунс и „Деп-кингс”, като след това каталогът им се обогати със звезди като Чарлз Брадли (No Time for Dreaming, Victim of Love), Лий Фийлдс (Faithful Man, Emma Jean, Let’s Talk It Over) и Наоми Шелтън. В основата на концепцията на цялата музикална продукция на лейбъла бе представяне в съвременно звучене на класическия соул чрез звукозаписните похвати на отминалата преди половин век епоха – акустични записи на аналогова лента. Като съдържание песните са ориентирани към темите за любовта и преодоляването на трудностите в съвремието – важните въпроси, които соул музиката през 60-те повдигаше.
Всяко изпитание доказва силата ни: Give the People What They Want на Шарън Джоунс и „Деп-кингс”
Години по-късно това дело е на път да получи заслужено признание – Give the People What They Want на Шарън Джоунс и „Деп-кингс” бе номиниран за „Грами” в категорията за ритъм енд блус албуми. Признание, което Шарън Джоунс чувства като закъсняло: „Години наред момчетата с нетърпение очакваха номинациите, за да видят дали не сме сред тях. Тази година вече никой от нас не се интересуваше. И бяхме номинирани! А мениджърът ми дори не знаеше!” – коментира Шарън Джоунс пред „Билборд”.
Надеждата на музикантите за „Грами” се появява в момент, когато соул музиката в същото звучене, но представена от британски изпълнители, отдавна е покорила американския радио ефир. За да е иронията пълна, шест песни от суперуспешния Back to Black на Ейми Уайнхаус Марк Ронсън записва именно в студията на Daptone Records. За съвършенството на майсторството си в този албум съоснователят на звукозаписната компания Гейбриъл Рот вече получи „Грами” за работата си като звукозаписен инженер. Започнали да създават музика в средата на 90-те, мечтите на Шарън Джоунс и „Деп-кингс” се простират отвъд спечелванато на грамофончето: „Номинирани сме в категорията за ритъм енд блус. Защо няма катерогия за соул музика? Това е целта ми! Поставете ме в правилната категория”, казва певицата пред „Билборд”.
Света на музиката днес Шарън Джоунс описва с думите: „Какво се случва в голяма звукозаписна компания? Изпяваш една – две песни, дават ти няколко милиона долара, които после искат да си върнат, а след това при първия сингъл, който не се продава достатъчно добре, просто те изритват. С Daptone Records – това си е нашата компания, нашият проект.”
Другите номинирани тази година в категорията за ритъм енд блус албум са Тони Брекстън, Бейбифейс, норвежецът Бернхофт и Robert Glasper Experiment. За признанието, което едва сега получава с номинация за „Грами”, Шарън Джоунс има обяснение, което отвежда далеч отвъд музиката. Пред „Билборд” тя си обяснява случилото се с това, че през 2013 г. успешно се пребори с рака – претърпя операция, изпълни дълъг курс по химиотерапия... И само дни след последната процедура бе отново на сцената: „Нямах енергия. А енергията е това, което ме крепи – сцената, музиката... Нямам ли ги, по-добре да се откажа...” И тъй като не се отказва, цялата изминала година след премиерата на Give the People What They Want на 14 януари тя е на път – с концерти в САЩ, Европа, Австралия и Нова Зеландия.
Новият сингъл на Шарън Джоунс и „Деп-кингс” отново поставя във фокуса си проблемите на съвремието – стремежа към богатство, който изпразва живота от смисъл. Little Boys with Shiny Toys е песента, която премиерно представяме днес в ефира на Джаз ФМ и която можете да чуете и тук: