Многопластов и изискан албум - Subtext на китариста Стив Кан

Многопластов и изискан албум - Subtext на китариста Стив Кан

Стив Кан е сред най ценените съвременни джаз китаристи, който отдавна е надживял демонстративното свирене на бързи пасажи, с което да привлича вниманието. За него със сигурност може да се заяви, че е интелектуален и ерудиран музикант, който експериментира преди всичко с хармонията и подхожда неконвенционално като включва латино ритми в най-неочаквани пиеси, без това да звучи самоцелно. Именно такъв е подходът му и към подбрания от него интересен музикален материал в най-новия му албум Subtext.

Проектът се появи през лятото на тази година и включва изпълнения на пиеси на Орнет Колман, Грег Озби, три авторски композиции на Стив Кан, както и три интерпретации на бибоп пиеси, към които китаристът е добавил латино ритми и на моменти доста смело, но интелигентно е променил хармонията им. Това са Hackensack на Телониъс Мънк, Baraka Sasa на Фреди Хъбард и Infant Eyes на Уейн Шортър. Подобен тип метаморфози са много провокативно начинание за един артист, както и за слушателите му. Но тези, които познават творчеството на Стив Кан още от работата му с "Брекър брадърс" през 70-те години на миналия век знаят, че той е перфекционист и когато записва албум е изцяло погълнат от музиката си. А в проекта му са въвлечени много добри джаз музиканти. Сред тях са Рубен Родригес - бас, Денис Чеймбърс - ударни, Марк Киньонес и Боби Аленде - перкусии, Ренди Брекър - флюгелхорн, Гил Голдстейн - акордеон. На голяма част от темите оркестрации е поканен да направи стария приятел на Стив Кан - Роб Маунси. Той свири в някои пиеси на кийборд, а в една от оригиналните композиции на китариста чуваме гласа на гост-вокалистката от Уругвай - Мариана Инголд.

Стив Кан нарича албума си Subtext ("Подтекст"), защото чрез своето технично свирене и изисканите си хармонически аранжименти той подканва слушателите си на пътешествие към дълбините на своята музика. И с развитието на всяка една пиеса Стив Кан с лекота ни разлиства многопластието на своята мисъл и посланията си.

Дата на издаване: 24 юни 2014 г. от Tone Center

  • Албумът звучи в новото издание на предаването "Дезафинадо".