Басистът Арилд Андерсен е представител на така наречената северна (нордическа) чувствителност в джаза. Изявите му като басист не изчерпват музикалния му потенциал – Андерсен композира, аранжира и е един от пионерите в използването на електроника в акустичния джаз, освен това има репутацията на концептуалист в амбициозни нови проекти.
В интервю за Jazz Times от 2009 г. Арилд Андерсен полушеговито, полусериозно казва: „Идеята на скандинавския джаз е споделянето. Намирам, че в американския джаз има йерархия, например между бендлидер и редови изпълнители, между солист и ритмична секция. Тук, в Скандинавия, ние споделяме всичко: парите, солата, хубавата храна, лошото вино, каквото и да е. Ние споделяме тези неща.” Само че Андерсен не е могъл да „прескочи” американските джазмени (учил се е от Дон Чери и Джордж Ръсел – норвежки граждани в различни периоди от живота си ) и... българите (Арилд Андерсен е баситът в квинтета на Радка Тонефф през периода 1975 – 1980 г.).
Новият албум на Арилд Андерсен, който той записва с триото си, е Mira – поетичен и същевременно балансиран в смисъла на „нордическата чувствителност”, независимо че в триото има италианец (Паоло Винасия – също норвежки гражданин ), а третият член на състава е шотландският тенорсаксофонист Томи Смит.
Запитан кое му отнема повече време: композирането или свиренето на контрабас, Арил Андерсен не се колебае: „изпращането на E-mails и резервирането на самолетни билети”.
Дата на издаване: 28 януари 2014 г. от ECM