Пространството на клуба е изпълнено до краен предел от тромпета и гласа на Луис. Това е усещането от неговата музика на живо, което можем да съпреживеем с новоиздадените записи в The Nightclubs. Лентите са от архива на неговия музей и документират пет концерта: в Bop City в Ню Йорк през 1950 г, в Club Hangover в Сан Франциско през 1952 г., в Storyville в Бостън през 1953 г., в Basin Street в Ню Йорк през 1955 г. и в Brant Inn в Хамилтън, Онтарио, през 1958 г. Луис Армстронг свири и пее в различни състави, като сред акомпаниращите музиканти са Джак Тийгардън и Ърл Хайнс, като вокалист в някои от песните чуваме Велма Мидълтън, а сред публиката в Сан Франциско е Били Холидей.
Независимо дали представят новите си песни или просто свирят и се надсвирват като на джемсешън, прави впечатление щастието от музиката и желанието на всеки да демонстрира своята изключителна техника. Чувството за свобода е толкова силно, че Луис си позволява да използва сексуално откровен език в песента Pretty Miss Missy в излъчвания на живо по радиото концерт от Basin Street в Ню Йорк през лятото на 1955 г. Най-трогателният момент е специалното посвещение към Били Холидей в клуб Hangover в Сан Франциско. Луис първо изпълнява пиесата West End Blues, която се смята за силно повлияла нейното изкуство, и след това отправя специално посвещение: „Следващата песен е за нашата приятелка – прекрасната дама, която е отпред на бара – легендарната Били Холидей.“ Следва огнена версия на A Kiss to Build a Dream On, като през цялото време се чуват възторжените възгласи на Били.
Записите илюстрират и преходите в периодите на All Stars на Луис – тук са пианистът Ърл Хайнс, тромбонистите Джак Тийгардън и Тръми Янг, кларинетистът Барни Бигард, дълги години работил с Дюк Елингтън, а последният концерт от 1958 г. бележи едно от първите участия в състава на басиста Морт Хърбърт, както и едно от последните на барабаниста Барет Диймс.
Самата история на запазването на тези изпълнения е много интересна. Известно е, че Луис Армстронг ревностно е съхранявал своите записи и често самият той ги е правил. Но понякога са се случвало лентата да свърши… Така пиесата New Orleans Function, изпълнена в клуб Storyville в Бостън, е сглобена от две ленти. С най-високо качество е записът от Basin Street в Ню Йорк от лятото на 1955 г., който е направен от корнетиста Боби Хакет.
Албумът The Nightclubs е създаден със записи, собственост на къщата-музей на Луис Армстронг. В архивите на Queen’s College ги открива Джери Рош, който отговаря за поредицата Legends на издателя Dot Time Records. „Бях изумен, когато чух за първи път тези изпълнения. В този момент за мен стана мисия да ги издадем, за да могат хората да открият още от величието на Луис Армстронг.“ Албумът е съвместна продукциия с фондацията, носеща името на музиканта. Луис я основава през 1969 г., както казва той: „да върна на света част от доброто, което получих“. Основните й дейности са свързани с образователни проекти чрез музика.
Дата на издаване: 17 ноември 2017 г. от Dot Time Records