Карлос Сантана отново приобщава – този път към испаноезичната музика, в първия си латиноамерикански албум – Corazon

Карлос Сантана отново приобщава – този път към испаноезичната музика, в първия си латиноамерикански албум – Corazon

Латиноамерикански песни, които представят цялото разнообразие на тази култура – като музикално богатство, но също така и като нюанси на настроението, включва Карлос Сантана в своя първи латино албум, в който се пее на испански. Това е първият албум на Сантана за голяма звукозаписна компания след Shaman (2002 г.), както и първото сътрудничество на музиканта с изпълнителния продуцент Клайв Дейвис, след като двамата създадоха мултиплатинения Supernatural през 1999 г.

Изборът на песни и гост музиканти, както и подходът към интерпретациите в Corazon на Карлос Сантана имат един фокус – приобщаването. Песните отвеждат към най-различни регионални традиции – от кабовердийската през ямайската до мексиканската. Стилово върху морната и регето се наслагват джаз, соул, блус, рок и поп, като основната линия държи блус-рок китарата на Сантана. Композициите са така подбрани, че да отразяват музикалното наследство на латиноамериканската култура, както и най-новото, което определя пътя й днес – Corazon съдържа композиции на Тито Пуенте и Теофило Шантре, на Боб Марли (неговият син Зиги Марли пее в Iron Lion Zion), на по-малко известни за света автори, които така получават заслужено внимание, а също и на самия Сантана. Почти всички музиканти са носители на латиноамериканската култура, но идват от цял свят – сред по-познатите имена са тези на Глория Естефан, Хуанес, Лила Даунс, Ромео Сантос, Питбул, Мигел, Диего Торес. Джаз влиянията тук са от саксофониста Уейн Шортър, който участва като солист, и от барабаниста Денис Чеймбърс, който е част от бенда на Сантана. Именно перкусиите – латиноамерикански и чисто джазови, са другата основна линия в албума, заради което Corazon – толкова разнообразен, звучи така хомогенно.

Дата на издаване: 6 май 2014 г. от RCA

  • Песни от Corazon на Карлос Сантана слушаме в „Джаз ден” и „Следобедни импровизации”. Целият албум звучи в All-Time Jazz Masters.