Хитовете на Стинг с четири оркестъра – и нищо ново в „Symphonicities”, красота в „Live In Berlin”

Хитовете на Стинг с четири оркестъра – и нищо ново в „Symphonicities”, красота в „Live In Berlin”

Най-популярните песни на Стинг в акомпанимента на оркестър не показват значимото му развитие за времето от дебютния албум на „Police” през 1978 г. В „Symphonicities” („Deutsche Gramophon”/„Universal Music”) промените спрямо оригиналните записи засягат единствено мащабната оркестрова подплата и леки детайли на изпълнението. 32 години по-късно на откровеното ни желание да чуем нова мъдрост е отговорено с твърде голяма обикновеност. Още повече, тук става дума за песни, които всеки знае буквално наизуст: „Roxanne” (1978 г.), „Every Little Thing She Does Is Magic” (1981 г.), „I Burn For You” (1982 г.), „Englishman In New York” (1987 г.), „I Hung My Head” (1996 г.) – и други, общо 12 композиции. Липсата на вдъхновение в аранжиментите и изпълненията, както и явно целенасочената сантименталност, граничат със сладникавост и дори на моменти дразнят. Най-голямата загуба е отсъствието на усещането за социална ангажираност, присъща на оригиналите на някои от тези песни. Основните участници в проекта са „New York Chamber Consort” (с концертмайстор Лиса Ким), „London Players” (с концертмайстор Джаки Шейв) и сборен оркестър, дирижирани от Роб Матес, както и „Royal Philharmonic Concert Orchestra” (с концертмайстор Джералд Грегъри), дирижиран от Стивън Меркурио. В записа на „She’s Too Good For Me” се включва и Крис Боти. Друг бележит инструменталист е китаристът Доминик Милър, за когото това е деветият албум със Стинг.Пълна противоположност на „Symphonicites” е концертното изпълнение на проекта и още няколко песни, записани заедно с „Royal Philharmonic Concert Orchestra” на 21 септември 2010 г. в Берлин.

В „Live In Berlin” („Deutsche Gramophon”/„Universal Music”) още първото „If I Ever Lose My Faith In You” спечелва слушателя с енергията и с желанието на Стинг и на оркестъра да дадат най-доброто от себе си. А те са много способни! Публиката също сърцато подкрепя музикантите, включвайки се в изпълненията и бурно аплодирайки ги. Всяко изпълнение е зряло и перфектно, безкрайно удоволствие заради красивата взаимност между композициите и изпълненията на Стинг и богатото звучене на оркестъра. Забележителни са оркестрациите, които фино и изящно подчертават и най-малкия детайл от пиесите – и така от край до край „Live In Berlin” ни предлага поредица от акценти върху живописната музика на Стинг. Тук също чуваме Доминик Милър (китара) и певицата Джо Лоури - този път и като водещ вокал в песента „Whenever I Say Your Name”. Специален участник е саксофонистът Бранфорд Марсалис.

Дати на издаване: 13.07 и 22.11.2010 г.