Ако погледнем историята на джаза, ще видим, че освен чудесни певици, дамското присъствие сред музикантите почти липсва. Оказва се, че поради този факт джазовият свят в крайна сметка е „мъжки“, но напоследък това започна да се променя. Женската еманципация в джаза най-после категорично се наложи и на тази идея неотдавна Тери Лин Карингтън посвети албум. Представяйки ни албума Sisters in Jazz, сега това прави Сесилие Норбю, която, впрочем, е работила с Карингтън.
За последната си продукция Норбю кани само жени-инструменталистки от различни държави и поколения. Тяхното свирене е непоколебимо, отличително с мекота, финес и интелект, има фрагменти, където силата на женския свят е така мощна и несломима, гласовете на инструментите са толкова ярки и колоритни, а цялостният звук е тъй компактен и овладян, че слушателят осъзнава, че и в тази музика жената отдавна е равноправна с мъжа, а присъствието й е забележително. За да внуши това, Сесилие Норбю е подбрала внимателно и репертоара си. Избрала е песни на жени – личности в историята на джаза, сред които Нина Симон, Аби Линкълн, Бети Картър. Включила е и свои композиции, чиято дързост е обозрима и в щекотливия ритъм, и в предизвикателните мелодии.
Насред всички тези инструменти на нейните „джаз сестри“ Сесилие Норбю е опазила своя личен вокален стил, който съдържа в себе си дълбочина и северна поетичност. На места тя разгръща импровизационните си качества, с които не парадира, а елегантно преплита с мелодията на песента. Певческата й фраза е романтична и зряла едновременно, а гласът й владее различни изразни средства. Всичко това откроява настроенията и чувствата, които Норбю влага в музицирането: от сладост и лекота, през елегантност и финес, до сила и мощ. Каквато е и женската природа: непокорна, опърничава, магнетична. Точно така може и да се определи (доколкото това е възможно) и целият нов албум на скандинавската певица Sisters in Jazz.
Дата на издаване 25 януари 2019 г. от ACT