„Еластичният“ подход на Крисчън Скот към музиката с продължение и в новия албум на тромпетиста The Emancipation Procrastination

„Еластичният“ подход на Крисчън Скот към музиката с продължение и в новия албум на тромпетиста The Emancipation Procrastination

В края на 2017 г. тромпетистът Крисчън Скот издаде The Emancipation Procrastination - последната част от своята The Centennial Trilogy, от която предишните две заглавия са Ruler Rebel и Diaspora. Новият диск от трилогията е номиниран за „Грами“ в категорията „Най-добър съвременен инструментален албум“. Проектът на Скот неслучайно не попада в конкретна жанрова категория, защото в него музикантът експериментира отвъд традицията и стиловете, разработвайки своето виждане за съвременна музика.

The Centennial Trilogy излиза по повод век от първия джаз запис, а самото заглавие на третия диск - The Emancipation Procrastination, е препратка към прочутата прокламация на президента на САЩ Ейбрахам Линкълн The Emancipation Proclamation, с която той освобождава от робство над 3.5 млн. афроамериканци през 1863 г.

Своя нов албум Крисчън Скот записва заедно със саксофониста Бракстън Кук, флейтистката Елена Пиндърхюз, пианиста Лоурънс Фийлдс, басиста Крис Фън, китариста Мат Стивънс, барабаниста Кори Фонвил и др. С 12-те композиции Скот създава модерен джаз фюжън с електронни елементи и трип-хоп звучене. В този проект тромпетистът запазва авантюристичния дух, зададен от диска му Stretch Music („Еластична музика“) от 2015 г. Именно с това словосъчетание той дефинира нещата, които прави и в The Emancipation Procrastination остава верен на своя път, продължавайки не само „да разтяга“ музиката си в различни посоки, но и разширявайки своите хоризонти.

„Този албум предизвиква точните емоции. Това е албум с АУРА. Когато го слушам, той ме пренася някъде другаде.“ – пише потребител в интернет. Този меломански коментар като че ли най-добре описва въздействието и атмосферата на проекта.

Дата на издаване: 20 октомври 2017 г. от Ropeadope Records