Душата на джаз и ритъм енд блус музиката в албума Standards на Сийл

Душата на джаз и ритъм енд блус музиката в албума Standards на Сийл

Джаз и блус стандартите са свещена за слушателите територия и много опасен терен за изпълнителите. Много популярни и интерпретирани от десетки артисти през годините, до нас песните са достигнали в емблематични изпълнения – стандарт, под него е недопустимо да се пада. Същевременно тези емблеми са въплътили духа на изпълнителите – с I’ve Got You Under My Skin и It Was a Very Good Year свързваме жизнеността на Франк Синатра, с I Put а Spell on You – борбения дух на Нина Симон, с I’m Beginning to See the Light – светлата перспектива на Ела Фицджералд.

Сийл посяга към всички тях без страх. Той се обръща към песните-емблеми с любов и почитание. Това е огромното постижение на Standards. Нежността и изразителността, с които прелива гласът му, са допълнението, което прави албума забележителен.

30 години и 9 албума по-късно... Сийл е изграден музикален характер, който винаги ще помним с Crazy и Kiss from a Rose. Сега изглежда толкова логично – зад големите успехи стои културата на джаза и усетът към вибрациите на публиката. „Този албум винаги ми е бил на сърцето. Отраснах, слушайки музика от ерата на Rat Pack, така че цял живот мечтая да запиша тези вечни песни.“ – казва британският изпълнител, живял в много по-спокойна от изтъканата от противоречия американска традиция на крайности – на забавления и на борби. Хроника на тези съдбовни процеси са джазът и ритъм енд блуса. Пълно разбиране на случилото се, което е изграждало обществото, демонстрира Сийл в този исторически преглед.

Музикантът подбира знаменити песни: Luck Be A Lady, Autumn Leaves, Love For Sale, I’m Beginning To See The Light, My Funny Valentine, илюстрирайки репертоара на любимите Ела Фицджералд, Нина Симон и Франк Синатра. И дори пее с музикантите, с които неговите идоли са създавали история, на местата, където това се е случвало: „Беше истинска чест да работя със същите музиканти, които са свирили с Франк Синатра и с толкова много от любимите ми артисти, беше чест да записваме в същото студио, където е сътворена магията. Това бяха едни от най-страхотните дни в звукозаписната ми кариера.“ Ренди Уолдмън е бил пианист на Франк Синатра и Пол Анка, Чък Бъргхофър – басист на Ела Фицджералд и Рей Чарлз, а Грег Фийлдс – барабанист на Куинси Джоунс и Стиви Уондър. Записите са направени в прочутия студиен комплекс на „Кепитъл рекърдс“ в Лос Анджелис, където своята следа в световната музика са оставили Франк Синатра, Дийн Мартин и Нат Кинг Коул, както и в основаното от Бинг Кросби и Франк Синатра „Юнайтед студиос“ (там Франк записва It Was A Very Good Year).

В Standards първообразите присъстват не като паралели, а като отражения. В подхода на Сийл към песните откриваме въздействието, което те са упражнили върху него – дали са го заредили с радост, дали са го му дали сила или са го дарили с любов. На нас той предава романтика и красота в най-чист вид.

Още за новия албум на Сийл можете да откриете на сайта ни тук.

Дата на издаване: 10 ноември 2017 г. от Republic/Universal Music

  • Песни от новия албум на Сийл днес слушаме в „Джаз ден“ и „Следобедни импровизации“. Standards в цялост представяме в Singin’ & Swingin’ в неделя от 11 ч. и идната сряда от 21 ч.