Джейкъб Колиър с първа част от тетралогията Djesse

Джейкъб Колиър с първа част от тетралогията Djesse

Преди няколко дни Джейкъб Колиър издаде първата част от своя мащабен нов проект, наречен Djesse. Идеята за него е представена като разговор с музикалния свят и „голямо пътуване през пространството и времето”. Това пътешествие започва с Djesse (Vol. 1) и ще продължи през следващата година с още три части.

Яркият талант на Джейкъб Колиър се открои през 2012 г., когато музикантът се превърна в една от огромните сензации на YouTube със своите видеа, създадени в домашни условия, в които той прави нестандартни кавърверсии на големи хитове. Музиката на Колиър се отличава с интересни рехармонизации и стилово разнообразие, съчетаващо акапела, джаз, електроника, госпъл, соул, фолк и импровизация. Световният му успех привлече вниманието на Куинси Джоунс, който стана негов ментор, а оттук последва покана за участие на Джаз фестивала в Монтрьо, където младият музикант се запозна с друга легенда - Хърби Хенкок. През 2016 г. се появи дебютният албум на Колиър In My Room („В моята стая”), заглавие, напомнящо откъде започва всичко за английския вокалист и мултиинструменталист. В началото на 2017 г. той беше отличен с две награди „Грами”. През последните няколко години кариерата на Джейкъб Колиър се развива главозамайващо, а мнозина го определят като музикален гений.

Затова едва ли е изненада размахът, с който Джейкъб подхожда към музиката и развива своите идеи. Колиър продуцира, аранжира и оркестрира пиесите в Djesse (Vol. 1) - първата част от тетралогията. По записите той работи с вокалните формации Take 6 и Voces8, с барабаниста Хамид Ел Касри, певицата Лора Мвула, с майка си Сузи Колиър, а саундът е подплатен от един от най-известните европейски състави - Metropole Orkest, ръководен от Джулс Бъкли.

Първото впечатление от Djesse (Vol. 1) е за неясна посока и хаотични идеи. При следващото слушане на албума везните леко се уравновесяват от личния почерк на Джейкъб Колиър, който няма как да бъде сгрешен и от таланта, който не може да бъде поставен в рамки. Струва ми се, че това е достатъчна причина да поискаме да чуем следващите части от проекта, въпреки неубедителното му начало.

Дата на издаване: 7 декември 2018 г. от Decca