Стремежите ни подлагат на натиск, обсебват вниманието ни – желаем, борим се, реализираме или оставаме разочаровани. Всичко това се случва пред спокойния и мъдър поглед на истинското „аз” – образа в огледалото. Той е не само метафора, но и сбъдване на самите нас, пазител на истината и на душата ни, на житейската ни история, в спектакъла „Огледало на времето” на балет „Арабеск”. Огледалото е привидно измамен спътник, заради двуизмерността и лишеността от плътност и дълбочина на образа, заради това, че изкривява – но то всъщност ни дава възможност да се срещнем и съберем със себе си. „Огледало на времето” е с премиера на 26 февруари на сцената на Музикалния театър.
„Ние търсим огледален образ, който се мултиплицира, както се мултиплицира самата история. Тя се изгражда в различни варианти – и всеки от публиката може да види собствената част от нея такава, каквато я възприема и каквато му харесва”, разказа за идеята на постановката хореографът Асен Наков при гостуването си в студиото на Джаз ФМ радио. Интервюто на Светослав Николов можете да чуете в „Аудио” в тази публикация.
„Ако огледалото наистина е врата към други пространства, готови ли сме да прекрачим границата, да преминем отвъд, без да се загубим, без да продадем душата си, без да изгубим пътеката за връщане; имаме ли смелостта да направим важните крачки към истинската си същност, да застанем беззащитни пред всички свои демони и да се преборим с тях, заобиколени от спомени, страхове, надежди или просто несбъднати желания – за да се впишем в света около нас и да продължим напред, независимо от раните, загубите, проблемите. Просто, защото все още ни има.” Така драматургът Димитър Кабаков е формулирал откровението, което ни очаква в „Огледало на времето” и което ще ни каже повече за нашата сила да сме себе си.
Тези въпроси са колкото лични, толкова и универсални – затова така и звучи музиката на Петя Диманова – родена от вътрешния ни свят, извеждаща ни във вселената. Костюмите и минималистичната сценография, освобождаваща ни от ограниченията на времето и пространството, са на Димитър Димитров. Финалът, реализиран от хореографа Асен Наков, дава ясна перспектива с пречистващата и даряваща живот вода.
Спектакълът „Огледало на времето” на балет „Арабеск” и продуцентска къща „Креди арте” се осъществява с подкрепата на Министерство на културата, а премиерите са на 26 февруари от 19 ч. на сцената на Музикалния театър в София и на 28 февруари на фестивала „Сцена, палитра, слово” в Пловдив.
Асен Наков е най-перспективния млад хореограф на балет „Арабеск” – дългогодишен премиер-солист на трупата и преподавател по съвременен танц. През 1999 г. той е отличен с наградата „Кристална лира” на Класик ФМ радио и Съюза на музикалните и танцови дейци за върхови постижения в танцовото изкуство. Спектаклите му „Необходима поносимост” и „Паралелна реалност” са в репертоара на балет „Арабеск”, а с последната си постановка –„Малки правила”, става носител на наградите на публиката и на журито на VІІІ конкурс за съвременна хореография „Маргарита Арнаудова”.