Тридневен фестивал, посветен на Уейн Шортър, в Jazz at Lincoln Center в Ню Йорк

Тридневен фестивал, посветен на Уейн Шортър, в Jazz at Lincoln Center в Ню Йорк

От днес до 16 май Jazz at Lincoln Center в Ню Йорк празнува с музиката на един от най-гениалните и иновативни музиканти за всички времена – Уейн Шортър. Организацията кани почитателите на живата легенда с думите: „Музикалното влияние на саксофониста и композитор Уейн Шортър е огромно и трудно за обобщаване. Неговият принос е не просто изключителен, а революционен. На 81 години Шортър си остава една от многоликите личности в музиката.“

Тази вечер фестивалът ще започне с концерт на Уейн Шортър и Оркестъра на Jazz at Lincoln Center, ръководен от Уинтън Марсалис. Те ще изпълняват оригинална музика на Шортър. В петък във фестивала ще участват саксофонистът Джо Ловано и тромпетистът Дейв Дъглас, които са две от водещите фигури в джаза днес. Те ще се представят с квинтета Sound Prints, вдъхновен от Уейн Шортър. Групата е сформирана след съвместната работа на Ловано и Дъглас с SFJAZZ Collective през 2008 г. Заключителната трета вечер от събитието ще включва участието на различни топ музиканти от Ню Йорк, танцьори и студенти по актьорско майсторство в престижното учебно заведение „Джулиард“ – всички те ще се фокусират върху ранното творчество на Уейн Шортър.

Хърби Хенкок може би най-добре описва гения на своя дългогодишен сътрудник и близък приятел: „Уейн Шортър е на върха на кариерата си; той е в своя пик. И ние не знаем дали това е връх или просто още една планина.“ От бибоп до фюжън - музиката на Шортър винаги и била свързана с експеримента и има основна роля в три знакови формации: Jazz Messengers на Арт Блеки, втория квинтет на Майлс Дейвис и групата Weather Report. Шортър е носител на 9 награди „Грами“, автор е на десетки композиции, които днес заслужено са се превърнали в джазови стандарти. Неговите разнопосочни музикални търсения са го отвели до сътрудничества с артисти от Милтън Насименто до Джони Мичъл. Преди няколко години The New York Times го определи като: „вероятно най-великия жив композитор в джаза на музика за малки формации и претендент за най-великия жив импровизатор.“