С Марио Маланини и Кирил Манолов в главните роли, с режисурата, сценографията и осветлението на Марио де Карло и под диригентството на Димитър Косев на 29 март гледаме в Зала 1 на НДК най-новата суперпродукция на Русенската опера „Набуко“. Шедьовърът на Верди ще ни пренесе в далечните времена на древна Юдея и Вавилон с участието на над 150 артисти. Вавилонските завоеватели ще изпълнят сцената със своята енергия я блясък, а трагичните образи на безжалостно прогонените юдеи ще ни трогнат с един от гениалните моменти в световната оперна литература – „Хорът на евреите“. Va pensiero добива такава популярност, че се превръща във втори национален химн на Италия. Точно с тази музика почитателите на Верди го изпращат в последния му път на 27 януари 1901 г.
Богатите и пищни костюми, ефектите на художественото осветление, фантастичната сценография и въздействащите мизансцени са на художника и режисьор на постановката Марио де Карло (Италия). „Със своя екип той постави тази опера по европейски начин – изключително изчистена и красива, много „тъмна“. Учуди ме как един човек успя да направи режисурата, сценографията и художественото осветление съвсем сам.“ – разказа в студиото ни диригентът Димитър Косев.
Неговата първа среща с „Набуко“ е като студент в Консерваторията във Виена, когато трябва да дирижира откъс от нея. „Тогава усетих величието й – как може нещо да изглежда толкова малко и фино, а в крайна сметка да е толкова огромно!“ – оценява майсторството на Верди Димитър Косев. Той посочва и че със сюжет, написан преди 150 години, творбата е актуална с посланията си и ще каже нещо важно на всеки в публиката. „За мен „Набуко“ професионално и дори чисто житейски е навлизане в дълбоките води на моята професия. Учих паралелно „Луд гидия“ и „Царицата на чардаша“ – доста контрастни заглавия.“ – казва младият диригент за мястото на тази творба в живота и изкуството му.
Ролята на Набуко ще изпълни Кирил Манолов, стъпил здраво на пътя на успеха на международната оперна сцена. Италианските критици го обявиха за най-добрия Фалстаф в света. През сезона той пее в триптиха на Пучини в Римската опера, изявява се на сцените в Севиля, Монреал и др.
С този спектакъл любимецът на публиката Марио Маланини се завръща у нас в ролята на Измаел. Той е звезда в афишите на най-престижните световни оперни сцени на „Ла Скала“, „Арена ди Верона“, Дойче опер, „Ковънт гардън“, Щатсопера, Гран опера – Париж, оперните театри на Мадрид, Барселона и Лисабон, където под палката на най-големите световни диригенти си партнира с величията Гена Димитрова, Райна Кабаиванска, Николай Гяуров, Рената Скотто, Монсерат Кабайе, Катя Ричарели, Шърли Верет, Мария Киара, Ева Мартон, Мирела Френи, Тереза Берганца, Лео Нучи, Ренато Брузон, Шерил Милс и много други.
В спектакъла участват още Йоана Железчева (Абигайл), Петя Цонева (Фенена), Ивайло Джуров (Закария), Теодора Чукурска (Анна), Иван Пенчев (Абдало), Емил Желев (Върховен жрец на Баал).
„Изключителен състав, за който нося огромна отговорност. За да направим тази опера с такъв състав, се иска много смелост, но мога да кажа, че съм много спокоен с тези хора на сцената. Всяко нещо, направено с желание, се получава качествено. Желанието прави това чудо да се случи по прекрасен начин.“ – казва с благодарност за подкрепата младият диригент Димитър Косев. Той припомня и момента на силен заряд, когато проф. Павел Герджиков ентусиазира целия екип на Русенската опера за брилянтната постановка на операта „Луд гидия“.
Концертмайстор на оркестъра е Мария Павлова, а хормайстор – Стелиана Димитрова-Хернани.
Джаз ФМ е медиен партньор.