Спад в приходите на музикалната индустрия в САЩ, във възход са излъчването на музика онлайн и продажбите на плочи

Спад в приходите на музикалната индустрия в САЩ, във възход са излъчването на музика онлайн и продажбите на плочи

Намаление на приходите с половин процент за полугодието спрямо същия период на миналата година отбелязва американската музикална индустрия. За втори път излъчването на музика онлайн е донесло над 1 милиард долара, а търговията с дискове продължава да се свива. Продажбите са за общо 3 166 100 000 долара, сочат данните на Американската асоциация на звукозаписните компании (RIAA).

С донесени на създателите на песни 1 030 000 000 долара за първите шест месеца на годината, стрийминг услугите поставят пореден рекорд и са основният двигател на американската музикална индустрия. За първи път приходите от най-новия начин на разпространение на музика надхвърлят прага от 1 милиард долара, като ръстът спрямо същия период на предходната година е с 23%. Стрийминг услугите дават вече една трета от общите приходи, като са по-високи от спада при дигиталните продажби – той е в размер на 4%. Така сумарно цифровият пазар е на стойност 2 300 000 000 долара, като ръстът спрямо същия период на миналата година е с 6%.

Спадът на пазара на твърди носители е огромен – със 17%. Надолу го дърпат компактдисковете, чийто дял все повече се свива и вече е 66%. Една трета от продажбите на музика на твърд носител се пада на плочите, които бележат ръст с 52%.

Най-ярката положителна тенденция е, че вече 8 100 000 американци плащат абонамент за стрийминг услуги. До средата на годината този род приходи се увеличава с една четвърт. В следващия отчетен период се очаква да има значително повишение, тъй като технологичният гигант „Епъл“ пусна подобна услуга в последния ден от шестмесечието – на 30 юни. За абонамент американците плащат средно по 118 долара.

Председателят на Американската асоциация на звукозаписните компании Кари Шърман коментира: „Данните показват, че музикалната индустрия преминава през период на коренна промяна. Музиката и нейните изпълнители остават търсени и желани от публиката. Това е основата на бъдещите успехи.“