Snarky Puppy превърнаха естетическото си чувство в творчески и търговски успех

Snarky Puppy превърнаха естетическото си чувство в творчески и търговски успех

Фюжън колективът от Бруклин Snarky Puppy премина към следващия етап от своето развитие – групата, започнала кариерата си със самоорганизирани концерти и достигнала до наградата „Грами”, подписа първия си договор с голяма звукозаписна компания. Предложението на Universal Music към тях отразява новото разбиране на музикалната индустрия – че може да гарантира търговски успех, разчитайки на любознателността на публиката и интереса й към новото и необичайното.

Ранното творчество на Snarky Puppy е изградено около спонтанни концерти – където успеят да организират свое участие или пък на партита в домовете на приятели, приятели на приятели, колеги и дочули за тях ценители. Основното за музиката им е, че тя е от и за общността. По-малко от 10 години изминават от създаването на ядрото на групата до превръщането й в колектив от около 40 музиканти, много от които вече развиват и силни странични проекти с артисти като Ерика Баду, Маркъс Милър и Рой Харгуув. И тъй като инструменталистите от Snarky Puppy се обединяват около свойството на музиката да сплотява, освен концертите си – средно по един на всеки два дни, те изнасят много майсторски класове, водят работилници и се грижат за младите таланти. От работата им с ученици в Музикалната лаборатория на центъра „Джеферсън” се роди и техният първи голям комерсиален успех – албумът Family Dinner – Volume One. Той е записан на живо, а до бъдещите звезди са сегашните, сред тях – Лейла Хатауей и Ендамби. През миналата година интерпретацията на Лейла на песента Something от този албум спечели „Грами” за най-добро аренби изпълнение.

Приемайки отличието, музикантите обещаха всичко в изкуството им да остане същото – те обясниха, че получайки наградата като независима група служат за вдъхновение на другите млади и предани на изкуството си музиканти. Така Snarky Puppy останаха верни на аудиторията си с излезлия през тази година We Like It Here. Почитателите също не им изневериха – новият албум на групата вече месеци не напуска Топ 20 на iTunes.

Отстояването на творчески и естестетически разбирания в джаз музиката в обстановка на задължителен търговски успех през последните години постепенно премина от противоборство между артистите и музикалната индустрия към единодействие. Разбирането, че масовият вкус определя финансовите резултати бе изместено от идеята за грижа за нуждите на меломаните, които делят обичта – а също и парите си, между досегашните си и новооткритите си любимци: едните са създали основата, която другите развиват в неочаквани посоки, водени единствено от своите естетически и творчески разбирания. Примерите за това вече са много, а поредният ще е на нашето внимание през април догодина, когато Snarky Puppy ще издадат първи албум като част от семейството на звукозаписната компания Impulse!.