В края на миналия месец в публикация на нашия сайт ви разказахме за новия проект на Куинси Джоунс Qwest TV – видео платформа, посветена на джаза и производните на него стилове. От 6 септември в Kickstarter започна предварителният абонамент за Qwest TV, като първите 1500 абонати, подкрепили развитието на платформата, ще получат бонуси. Същинското начало за Qwest TV ще бъде по-късно тази есен, а създателите отсега ни въвличат в това, което предстои, с любопитни видеа и истории, разказани от любимите ни музиканти. Преди дни във фейсбук страницата на канала беше публикувано видео, в което мултиинструменталистът Маркъс Милър разказва за участието си в концерт на Майлс Дейвис преди години в Париж. Токът спира по време на шоуто, но това не успява да провали вечерта. Ето какво споделя музикантът:
Спомням си, преди много години, когато бях в групата на Майлс Дейвис заедно с Ал Фостър, Майк Стърн, Бил Евънс и Мино Синелу, свирим в Париж, за първи път съм там. Беше стара зала, точно до реката. И към края на шоуто изгасна токът, за кратко и след това дойде отново. Следващият път, когато изгасна, изобщо не го пуснаха. Аз бях на електрически бас, а Майк Стърн на електрическа китара, така че ние нямаше как да участваме. Нямаше микрофони, но Майлс продължаваше да свири. Много тихо. Ние сме в Париж, а публиката тук се отнася към музикантите с много, много голямо уважение. Публиката утихна, можеше да чуеш тези красиви, малки ноти, отекващи в залата, беше наистина хубаво, беше специално. Аз стоя там с моя електрически бас, който е неизползваем и след това поглеждам към саксофониста Бил Евънс – той държеше тенор саксофона си на стойката. Попитах го дали мога да го използвам и той ми каза „Да.“, така че на тенор саксофона започнах да свиря партията на баса. Ето така… (тук Маркъс Милър показва как звучи). Майлс приключи със солото си и даде знак на Бил да изпълни своето, а Бил свиреше хорос на своя сопран саксофон. Майлс изведнъж се втренчи в мен, беше с гръб към публиката и гледаше право в мен, гледаше ме много странно. След това взе саксофона от устата ми и го остави на пода. Почувствах се като дете, което са смъмрили. Майлс изтръгна саксофона от устата ми. Аз стоя там на сцената и приличам на глупак, а Майлс най-накрая ме пита: „Няма ли да свириш на бас?“ Аз отговарям: „Не мога да свиря.“ Той: „Защо не?“ „Защото няма ток.“ Майлс: „Сериозно?“ Аз му отвърнах: „Не усети ли, че всичко стана по-тихо?“ Майлс ми отговори: „Момчета, просто си помислих, че сте решили да свирите по-тихо.“ Той дори не беше забелязал… Наведе се, взе саксофона и ми го подаде, сега вече имах разрешение да свиря на него. Ал Фостър на барабаните изглеждаше така, сякаш си мислеше: „О, момче, ето сега вече имаш разрешение.“ Беше хубава вечер. Мисля, че токът така и не дойде, приключихме сета по този начин. Забавното е, че разказвам тази история от много, наистина много години и ако от дълго време разказваш една история, накрая започваш да се чудиш дали изобщо се е случила. Но един ден, преди няколко години, когато бях във Виен, Франция, там всички магазини слагат джаз фотографии на витрините си заради джаз фестивала, минавах покрай един магазин по обяд и видях на витрината моя фотография с тенор саксофон, а Майлс Дейвис стои точно пред мен и си казах: „Добре, тази история наистина се е случила.“ Бях много щастлив да открия фотографията.
Маркъс Милър разказва за концерта на Майлс Дейвис в Париж, по време на който е изгаснал токът
На снимката: Маркъс Милър, от фейсбук страницата на музиканта