С автомобилни премиери, тест драйвове и при голям интерес – започна „Автосалон София“ – 2015

С автомобилни премиери, тест драйвове и при голям интерес – започна „Автосалон София“ – 2015

„В рамките на една седмица ще можем да видим как интелигентността, фантазията и надеждността са превърнати в качество.“ – с тези думи откри „Автосалон София“ – 2015 министърът на икономиката Божидар Лукарски. „Само месец след автомобилния салон във Франкфурт българската публика има възможност да се запознае с премиерните автомобили. Сигурен съм, че събитието ще се радва на голяма посещаемост и ще засили инвестициите в автомобилната индустрия в България. Автомобилното производство е един от приоритетните сектори за осъществяване на чуждестранни инвестиции в страната и голям потенциал за развитие. В него работят повече от 100 международни производители на части и компоненти за автомобили“, коментира още той.

Председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков, председателят на Комисията по транспорт в Народното събрание Гроздан Караджов и изпълнителният директор на Българската агенция за инвестициите Стамен Янев бяха още в делегацията, открила форума в петък. В събота и неделя бяха първите два дни от достъпа на публика до „Автосалон София“ – 2015, който продължава до 25 октомври.

На щанда на Infiniti бе представен новият Infiniti Q30. Презентацията водеше лично Натали Кавафян – регионален директор за Централна и Източна Европа. Личното й присъствие говори за важността на модела във връзка с плановете на компанията за още по-голям ръст на продажбите през 2016 г., както и за важността на пазара в България. „Автомобилът разполага с иновативен, изчистен и стегнат дизайн. Моделът дефинира нов сегмент, който ние наричаме премиум компакт кросоувър. Новото Infiniti Q30 ще привлече премиум купувачи с модерен лайфстайл, които се отличават от останалите.“, коментира тя. И добави: „България е важен пазар за Infiniti в Европа. Тя е водеща пазар по отношение на пазарен дял и клиентско обслужване. Щасливи сме да обявим старта на продажбите на Q30 в България от ... днес!” Нивата на шум в интериора на Q30 са изключително ниски и допринасят за комфорта. Q30 разполага с 10% подобрение в шумовата защита спрямо водещия конкурент в класа при 120 км/ч. Тишината в кабината се подпомага от Active Noise Cancellation, система, която изпраща звукови вълни от 4 говорителя във вратите, за да неутрализира вибриращия звук от двигателя. В допълнение се използват абсорбиращи шума материали – от мотора или външни елементи. Затворените секции в шасито елиминират звука и вибрацията от неравни и лоши пътища. Комфортът в интериора се гарантира също така от много напредничав дизайн на седалките. Те са внимателно проектирани, за да следват извивката на гръбначния стълб и да минимизират напрежението върху мускулите на гърба. Шофьорите, които искат повече спортно управление в Q30, могат да разчитат на спортни седалки с интегрирани подглавници, които се предлагат за пръв път от Infiniti и имат регулиране в 8 посоки, както и в лумбалната зона. Q30 Sport има кожен волан, който е със специална изправена форма в долната част. Също така алуминиеви педали, които помагат за повече контрол в управлението. Шофьорът може да бъде наясно с динамичните характеристики на Q30 благодарение на системата Active Sound Enhancement, която следи ускорението, предавателните числа, омекотява разликата в шума на двигателя и осигурява хармоничен звук при ускорение. Автомобилът е много стабилен на пътя благодарение на специално модифицираните амортисьори, а инженерите са тествали над 50 варианта на прототипните автомобили преди постигането на оптимални настройки. Ходът и твърдостта на амортисьорите е внимателно настроена, докато окачването отпред MacPherson оптимизира компактността. Отзад е избрана многоточкова система за по-добър контрол във всяка една ситуация. Управлението на Q30 е модифицирано да осигурява постоянно усещане благодарение на интуитивна система, която работи в зависимост от скоростта. Лекото управление прави колата лесна за контрол в градския трафик и среда, намалява стреса на шофьора и умората. При увеличаване на скоростта управлението се втвърдява, за да подобри увереността на шофьора, както и контрола. Автоматичните предавки са плавни благодарение на 7-степенна трансмисия с два съединителя. Тя включва предварително предавката, за да се осъществи по-бърза смяна, а механичният режим за смяна с планки от волана позволява на шофьора да избира момента. Моделът се предлага и с 6-степенна механична скоростна кутия. Q30 разполага с множество интуитивни технологии, които подобряват управлението и осигуряват максимална сигурност. Сред тях са Automatic park assistance с Around View Monitor (AVM) и Moving Object Detection (MOD), които правят Q30 един от най-лесните за управление автомобили в премиум компакт сегментa. Blind Spot Warning осигурява повече безопасност, като предупреждава шофьора за други автомобили в сляпата зона. Forward Collision Warning с Forward Emergency Braking намалява стреса при управление в тежък трафик. Auto High Beam Assist е високоинтуитивна технология, която подобрява сигурността и увереността по време на шофиране през нощта, а Intelligent Cruise Control осигурява безопасна дистанция от колата отпред. Специален метод позволява на радарните вълни на Intelligent Cruise Control да преминават през емблемата на Infiniti – за пръв път използвано от компанията. Автомобилът дебютира на уникален за България щанд, който се изгражда за пръв път у нас на изложение. Стената е извита, за да символизира мотото „Идеалната линия е крива“, и е съставена от две части, едната от които е огромен LED екран. Подът е от специален материал, симулиращ асфалт, и също както огромният елипсовиден LED екран, се използва за пръв път у нас. Покривът на щанда е специална артинсталация.

Audi се представя с щанд, който помещава автомобили с общо 2628 к.с. Най-голям интерес предизвика второто поколение на суперавтомобила R8 с 5,2-литров атмосферен двигател V10 FSI, с 540 к.с мощност и 540 Нм въртящ момент. Междувременно, новото поколение Audi A4 пристига във вариантите седан и комби. Каросериите са частично изработени от алуминий, а дължината и междуосието са увеличени, докато теглото е намалено с до 120 кг. Тук са зрелищният S8, мощният RS 6 комби, както и хитовите Q3, Q7 и SQ5.

Mercedes-Benz показа три премиерни SUV автомобила – GLE Coupé, GLE и GLC дебютираха на „Автомобилен салон София“ – 2015. Производителят представя и обновената А-класа. „През тази година Mercedes-Benz разшири SUV семейството си до шест модела, с което предлага най-дългата гама в една доста конкурента среда. Тази година честваме и 30 години 4Matic система. Определено това е годината на SUV колите в гамата ни.“ – коментира Александър Бабанин, управител на „Балкан стар аутомотив“, официален представител на компанията у нас. С премиерния GLE Coupé Mercedes-Benz влиза в нов и много вълнуващ сегмент и вече печели нови клиенти за марката. GLE Coupé e създаден за хора, които търсят модерен лукс и спортна динамика в едно. Технологичните подобрения и нововъведения в по-големия му брат – Mercedes-Benz GLE, задават нов еталон в сегмента и дават заявка моделът да продължи успешната история на предшественика си – бестселъра M-Class. С дебют за България на автомоблния салон излиза и второто поколение на средноразмерния SUV от Mercedes-Benz, който вече се нарича GLC и представлява голяма стъпка напред по технически показатели и дизайн решения. Новият GLE е наследник на познатия M-Class, когото считаме за основател на премиум SUV сегмента през 1997 година и от тогава е един от най-успешните модели в света. GLЕ предлага най-съвременната и ефективна задвижваща технология в комбинация с изключителен комфорт, многофункционалност и издръжливост като типичен SUV. Налице е всичко необходимо GLE да продължи успешната история на бестселъра M-Class. Автомобилът впечатлява с атрактивен дизайн, многообразен характер, благодарение на DYNAMIC SELECT и дълъг списък от асистиращи системи познати от E- и S-Class. Разширена е гамата от двигатели за GLE – вече изборът е от пет ефективни и мощни четири, шест или осем цилиндрови мотора. Дизеловият модел GLE 250 d е първият пълнорaзмерен SUV в този клас, който харчи само 5.4 л/100 км. и изразходва 140 гр. CO2/км. Не по-малко впечатляващ е и първият Mercedes-Benz SUV с plug-in-hybrid технология. Мощност от 325 kW (442 к.с.) в GLE 500 e 4MATIC гарантира брилиантно представяне при въглеродните емисии от 78 гр./км и разход на гориво от 3.3 л/100 км. GLE 500 e 4MATIC консумира 16.7 kWh/100 км и поставя нов стандарт в този сегмент. В допълнение хибридът може да измине 30 км само на ток. Модификациите Mercedes-AMG GLE 63 и 63 S излъчват ексклузивност, доминантност и спортна мощ. AMG 5.5-литровия битурбо V8 двигател е по-мощен отпреди: в допълнение към основната модификация 410 kW (557 к.с.) се предлага и супер спортният S-модел, чийто възможности достигат 430 kW (585 к.с.). Шасито е претърпяло съществени подобрения с цел повече динамика и пъргавина. Реакцията на двигателя и времето за смяна на предавките достигат ново, още по-спортно ниво, с което подчертават отличителното AMG представяне. Новият GLC е още един важен модел в SUV гамата на Mercedes-Benz, който следва дизайн философията на марката, като предлага максимален комфорт на всякакъв терен в съчетание с отличителна динамика и маневреност. Модерната елегантност, която излъчва дизайнът на GLC e за сметка на класическата офроуд визия, но отдалечаването от първообраза на G-Class е само външно. GLC е единственият модел в сегмента, който предлага опция за оборудване на шасито с многокамерно въздушно окачване и електронно контролирано адаптивно демпфериране. Окачването AIR BODY CONTROL комбинира отлична стабилност и комфорт с бързина и впечатляващи офроуд възможности. В програмите за задвижване DYNAMIC SELECT са заложени специфични харакетристики, които могат да променят характера на автомобила. При програма Sport шасито е по-стегнато и допълнително намалено с 15 мм. Програма Comfort позволява плавно и комфортно движение, като адаптивното окачване се коригира на всеки 60 милисекунди. Специално разработения офроуд пакет (опция) има до 5 допълнителни програми. В офроуд режим AIR BODY CONTROL оптимизира контакта на гумите със земята и осигурява безпроблемно придвижване по чакъл или пясък, с Rocking assist можете да се измъкнете при засядане чрез повишаване нивото на шасито с 50 мм, с Incline се изкачват безпроблемно стръмни склонове, а Trailer е създаден за управление на прикачен товар. Деветстепенната автоматична скоростна кутия 9G-TRONIC е стандартна за GLC 220 d 4MATIC, GLC 250 d 4MATIC и GLC 250 4MATIC. Mercedes-Benz предлага за първи път Plug-in hybrid в този пазарен сегмент: GLC 350 e 4MATIC може да се похвали с минимален разход на гориво и емисии при поведение сравнимо с това на споретн автомобил. Това е и първият plug-in hybrid в този пазарен сегмент с постоянно задвижване на всички колела и убедително поведение на офроуд терен.

На снимката: министърът на икономиката Божидар Лукарски