Куинси Джоунс получава признанието на общността на латино артистите. На церемонията по връчването на отличията La Musa, присъждани от Залата на славата на латино музикантите, той ще получи специалната награда за пионерство. Тя носи името на кубинския музикант, актьор, продуцент, писател и режисьор Деси Арназ, известен от телевизионния екран като Рики Рикардо. Desi Arnaz Pioneer Award се присъжда за проправянето на нови пътища в развитието на съвременната музика. Миналата година Куинси Джоунс бе почетен с наградата за визионерство от Прес клуба в Лос Анджелис, а после стана почетен доктор на Кралската музикална академия в Лондон. В десетилетната си кариера той е носител на 27 награди „Грами“.
Най-новото си отличие Куинси Джоунс ще получи на церемонията в Маями бийч на 15 октомври, когато в Залата на славата на латино музикантите ще бъдат въведени редица творци, включително Емилио Естефан, и, посмъртно – Пако де Лусия. Друга от шестте специални награди – тази за наследство, се присъжда на певицата и актриса Рита Морено, която много обичаме от филмовата версия на мюзикъла на Ленард Бърнстейн „Уестсайдска история“. Тази година се провежда третата церемония по въвеждане на артисти в Залата на славата на латино музикантите, където вече са изписани имената на Хосе Фелисиано, Хулио Иглесиас, Глория Естефан, Карлос Гардел и Антонио Карлос Жобим.
Куинси Джоунс е най-известен със своята работа в областта на фънк, соул и джаз музиката, но един от значимите албуми в неговата дискография е свързан именно с латино културата. През 1962 г. той записва Big Band Bossa Nova, вдъхновен от преживяванията си в Бразилия. Там той попада в края на 50-те като член на групата на Дизи Гилеспи. Турнето обаче първо ги е отвело до Буенос Айрес, където Куинси Джоунс се запознава с Лало Шифрин и от него научава за „новата вълна“ – боса новата. По-късно в хотел в Рио де Жанейро той за първи път слуша самба група, която изпълнява бибоп, а Дизи Гилеспи, който го е поканил на музикалната вечер, излиза на сцената, за да свири със състава. Сред публиката са Антонио Карлос Жобим, Аструд и Жоао Жилберто.
Не минава много време и Куинси Джоунс и няколко бразилски музиканти, сред които Серджио Мендес и Жилберто Жил, изнасят боса нова концерт в „Карнеги хол“. Скоро се появява албумът Big Band Bossa Nova, в който свири и споменалия му първи за боса новата Лало Шифрин и още един специален за Куинси Джоунс човек – Кларк Тери. Той е неговият първи учител по тромпет, а след напускането на оркестрите на Каунт Бейси и Дюк Елингтън става член на неговия бенд. На менторския талант на Кларк Тери Куинси Джоунс посвети излезлия на екран в края на миналата година продуциран от него с Пола ДюПре Песман документален филм Keep on Keepin’ On.
За Big Band Bossa Nova Куинси подбира пиеси на латино музиканти, но оригиналната му композиция Soul Bossa Nova (с прочутото флейтово соло на Роланд Кърк, който извежда музикалната линия от началото до края на пиесата) става незабравим шлагер и звучи във филма на Сидни Лъмет „Лихварят“, за който Куинси пише саундтрака, а Марвин Хамлиш се позовава на нея за една от мелодиите във „Вземи парите и бягай“ на Уди Алън. Най-забележително присъствието на композицията обаче е като основна тема на филмовата трилогия за Остин Пауърс, в последната част на която Куинси дори се появява на екран в камео роля, редом до Стивън Спилбърг и Том Круз. Soul Bossa Nova звучи и в български филм от 1966 г., ни припомня малко познат факт нашият колега и приятел в Габрово – певецът и музикален теоретик Цветомир Цанков. Докато подготвя за „Джаз форум Стара Загора“ кинолекторията си за българските джаз композитори в киното, той чува пиесата във филма „Мъже“ по романа на Георги Марков, оригиналната музика в който пише Милчо Левиев.
Сега Куинси Джоунс работи с много латино музиканти, сред които най-изявеният е Алфредо Родригес, а в последния си за момента студиен албум от 2010 г. направи реверанс към своя латино проект, като озаглави продукцията Q Soul Bossa Nostra, но, както подсказва заглавието, тя е насочена към соул музиката.