Новият албум „Little Broken Hearts“ на Нора Джоунс я събира със съмишленика в музиката Браян Бъртън, известен с псевдонима Danger Mouse. През миналата година двамата работиха заедно по проекта му „Rome“, вдъхновен от италианската филмова музика от 50-те и 60-те години на миналия век. Таня Иванова ще го представи в петък в „Следобедни импровизации“, а песен от него ще звучи и в „Джаз ден“.
Петият студиен албум на Нора Джоунс ще излезе напролет. „Little Broken Hearts“ ще включва оригинални песни, написани от нея и Danger Mouse. Двамата изсвирват почти цялата инструментална част – тя на пиано, кийборд, бас и китара; той на барабани, бас, китара, кийборд и със струнните аранжименти. Преди да излезе новият албум на Нора Джоунс, ще обърнем внимание на записите, които я сближиха творчески с Danger Mouse и я провокираха да продължи да работи с него.
Проектът „Rome“ отнема цели 5 години на тандема Danger Mouse - Даниеле Лупи, за да бъде осъществен. Лупи е италиански аранжор и композитор, известен с любовта си към филмовата музика и работата си върху заглавия като „Сексът и градът“, „Девет“ и др. Danger Mouse и Лупи пътуват между Италия и САЩ, вдъхновени от миналото, но с ясната концепция за оригинално звучене, предназначено за съвременната публика. Под влиянието на Енио Мориконе и филмовите класики „Добрият, лошият и злият“ и „Имало едно време на Запад“, двамата се обръщат към магията на този ретро саунд и записват с винтидж инструменти без намесата на компютри. За „полирането“ на албума допринасят гост-вокалистите Джак Уайт и Нора Джоунс.
В последните проекти виждаме една пораснала Нора - с по-женствено звучене, по-съблазнителна и по-уверена. Това личи в съвместните й изпълнения с Уинтън Марсалис и Уили Нелсън (в албума „Here We Go Again“), в новия проект на Чарли Хейдън („Sophisticated Ladies“), усеща се осезаемо и сега в „Rome“ на Danger Mouse и Даниеле Лупи. Винаги е приятно да проследиш развитието на един талантлив музикант и нежеланието му да разчита само на постигнатото досега. Нора никога не е била джаз артист в типичния смисъл на думата, но винаги е успявала да докосва широк кръг от меломани, включително и най-претенциозните от тях.