Историческа крачка напред със старта на най-новата платформа за стрийминг на музика Tidal

Историческа крачка напред със старта на най-новата платформа за стрийминг на музика Tidal

Някои от най-големите имена в музиката днес застанаха в подкрепа на най-новата услуга за стрийминг на музика Tidal. Тя стартира по идея на музикант – успешния хип-хоп артист и продуцент Джей Зи. Риана, Мадона, Бионсе, Ъшър, Daft Punk, Arcade Fire, Джак Уайт и Кание Уест са само част от световните звезди, които бяха обявени като съсобственици на проекта. За разлика от нашумялата платформа Spotify – Tidal няма да предлага безплатни услуги, което означава, че тя е създадена с идеята артистите да печелят повече пари от своята музика.

Сред големите поддръжници на Tidal е Алиша Кийс, която по време на събитието в Ню Йорк по случай началото на проекта, заяви, че услугата „ще промени завинаги хода на музикалната история.“ „Днес ние обявяваме Tidal – първата по рода си световна платформа за музика и забавление, собственост на самите музиканти.“ – каза още певицата, която също така заяви: „Нашата мисия е отвъд продажбите, отвъд технологията. Нашата цел е да запазим значението на музиката в живота ни. Музиката е език на любовта, смеха, мъката, език на мистерията. Вярно е, че тя е световен, универсален език.“ Всеки един от собствениците на услугата подписа документи по време на събитието.

Засега информацията относно стрийминг услугите все още остава неясна. За момента се знае, че Tidal ще предлага музикално и ексклузивно видео съдържание, което потребителите могат да използват на своите компютри, таблети и смартфони. На клиентите в САЩ се дават две възможности като пакети за заплащане – около 9.95 долара за стандартно качество на звука и 19.99 долара за високо качество. Това означава, че Tidal ще имат специално отношение към истинските аудиофили с музикални уредби от най-висок клас. Tidal вече има оферти и за звукозаписните компании, които могат да подреждат свои плейлисти. Музикантите се надяват чрез новата услуга да станат конкуренти на Spotify и подновената услуга на Apple, включваща Beats Music.

През последните години стрийминг услугите предизвикаха сериозни промени в музикалната индустрия, като миналата година в САЩ онлайн продажбите надвишиха продажбите на физически носители. Лидерът сред тези услуги Spotify може да се похвали с 60 милиона потребители, като 15 милиона от тях заплащат по 10 долара на месец. Услугата се предлага в 58 държави. В Европа особено силни са позициите на базираната в Париж компания Deezer, която има над 16 милиона активни клиенти на месец, а новосформираната Tidal твърди, че вече има 540 000 души, които ще използват услугите. Освен към САЩ Tidal се прицелва и към големи пазари като Великобритания и Франция, а по-късно тази година планира „да стъпи“ в Германия и Австралия. Apple, които бяха лидери на пазара за дигитална музика с iTunes през 2001 г., съобщават, че също търсят възможности за стартиране на нова стрийминг услуга, тъй като пазарът се променя и водещо за потребителите вече не е само свалянето на музика.