Поредица от последствия доведе до създаването на новия албум на Das Weltschmerz Duett - Consequences

Поредица от последствия доведе до създаването на новия албум на Das Weltschmerz Duett - Consequences

След ImproviSatie - дебютния си албум от 2017 г., Das Weltschmerz Duett в лицето на Милен Кукошаров (пиано) и Веселин Веселинов – Еко (контрабас) издаде новия си проект Consequences. Ако първият диск е последствие от „много малки, мигновенни решения, взети като на шега“ (по думите на Еко), то и с втория проект дуото продължава да подрежда парчетата от своята музикална история. „В този албум има доста филмов тип музика. Една от идеите за име беше „Музика за филми, които не съществуват все още“. После се спряхме на „Последствия“, защото е по-кратко и по-ясно. Може и филм да се кръсти така.“ – казва Веселин Веселинов – Еко в интервю за Джаз ФМ радио.

Веселин Веселинов – Еко и Милен Кукошаров изпълняват музика на френския композитор Ерик Сати в албума си ImproviSatie

Басистът разказва, че най-трудната част от работния процес е било намирането на свободно време от страна на двамата с Милен Кукошаров, тъй като те са заети музикантии и участват в различни проекти. „Много труден беше процесът да намерим време да се видим. Всъщност ние сме се виждали два или три пъти максимум, за да работим по музиката.“ – твърди Еко. За сметка на това селекцията е направена с лекота: Милен е бил готов с 4 пиеси, Еко - с две, а след това са допълнили репертоара с любими композиции на Сати и са включили едно произведение на Сергей Рахманинов.

За Consequences Еко пише Das Weltschmerz Tango - тема, свързана с голямата му любов към тангото, а втората му пиеса Die Klavierlehrerin („Учителката по пиано“) е неговото първо клавирно произведение, като в случая то е адаптирано за пиано и контрабас. Милен Кукошаров от своя страна допринася с 4 изключително дълбоки композиции, сред които се открояват Sandy Teardrops („Пясъчни сълзи“) и March Of The Fools („Маршът на глупаците“). Веселин Веселинов – Еко споделя, че в музиката на Сати, а и в тази, която са написали за албума, не може да си съвсем джазов в импровизацията: „Трябва да се съобразяваш с това, че става дума за някакъв тип кросоувър.“

Специфичното звучене идва и от формата на групата – дуото, за което от особена важност е доверието между двамата музиканти. Еко коментира този момент така: „Музикантите трябва да си вярват наистина, да си вярват най-вече на времето, тайминга. Защото нямаме един силен, налагащ се инструмент като барабаните, който да казва, независимо дали е прав или не: „Тук е времето, аз съм времето.“ В случая контабасът е по неагресивен инструмент, по-меко налага време, доколкото може. Пианистът трябва много да слуша и също да налага време. Постепенно с Милен постигаме някакви висоти. Засега все още забързваме малко темпата, но това се дължи на натюрелите ни.“ Басистът казва, че обича да свири в група без барабани, защото тогава се чувства в основата на нещата, на това, което се изгражда и се получава музика.

Милен Кукошаров и Веселин Веселинов – Еко са съпродуценти на Consequences заедно с Марио Кръстев. В една от пиесите (Le Tango Perpetuel) участва Слава Банковска, а за създаването на този албум допринасят още Иван Бошев от студио „Пакарната“ и художниците Аменун Женева и Стефан Чинов. Аменун предоставя своя картина за оформлението на албума, а Стефан работи по цялостния дизайн.

Едно от последствията след издаването на дебютния албум на Das Weltschmerz Duett беше турнето на дуото миналата година в Южна Корея, където Милен и Еко изнесоха 4 концерта по покана на Българското посолство. Сега след издаването на Consequences двамата музиканти уточняват датите за турне в Канада през есента. Концертите ще бъдат част от програмата на Българския арт фестивал, който се провежда там по идея на Ели Йорданова.

  • Цялото интервю на Таня Иванова с Веселин Веселинов – Еко от 27 май може да чуете чрез бутона „Аудио“. Разговорът се проведе в деня на концертната премиера на Consequences, която се проведе в кино „Влайкова“.