От 14 до 25 октомври в VIVACOM Art Hall се показва изложбата „Pin-up момичетата на Бъни“ на легендарната Бъни Йегър. Тя стартира кариерата си през 50-те години на 20 век като модел и първоначално започва да снима по тривиална причина – това й позволява да разпространява по-лесно снимките от собственото си портфолио на модел. Не след дълго обаче Йегър открива, че досегашният й опит е от изключителна полза в доминирания дотогава от мъже занаят. Красотата, лекотата и непринудеността стават запазена марка в снимките на момичетата на Бъни. Тя е първата жена, снимала за Playboy и създала едни от най-знаковите корици на списанието. "Почти всички момичета се навиваха да позират за мен, защото не се притесняваха, че ще ги задявам, както правеха мъжете фотографи", разказва Бъни. В средата на 50-те години тя вече трудно успява да изпълнява поръчките за нови и нови Pin-up снимки. От това време датира и едно от най-големите й открития – Бети Пейдж, превърнала се в символ на Америка през 50-те и 60-те. Дело на Бъни са иконичните снимки на Урсула Андрес – момичето на Джеймс Бонд в "Доктор Но" (1962), което излиза от водата с ослепително бял бански костюм в емблематичната сцена. Други от най-известните момичета на Бъни са Мария Стингър, Лиза Уинтърс, Джойс Низари. Интересен факт от работата на култовата американска фотографка е, че тя сама е създавала банските костюми, с които е снимала своите модели. Дързостта в снимките на Бъни Йегър е отражение на желанието за свобода на жените от онази ера. Самата Бъни ревностно поддържа носенето на бански от две части и е смятана за една от личностите, наложили носенето на бикини на плажа. За първото представяне на Бъни в България пристигнаха нейният агент Ед Кристин и берлинският галерист Хелмут Шустер, който миналата година е организирал първата изложба на американската фотографка в Европа. Тук можете да чуете интервю с Ед Кристин и режисьора Йордан Тодоров, един от организаторите на събитието в България. Двамата бяха гости на предаването "Следобедни импровизации" с водещ Таня Иванова.