„Търсенето на Немо“, „Колите“, „Играта на играчките“, „Таласъми ООД“, „Феноменалните“, „Уол-и“... Филмите на основаното от Стив Джобс студио „Пиксар“, днес част от „Дисни“, са хитове сред хора от всички възрасти, от всички страни по света. „Това е философията ни в „Пиксар“ – че трябва да правим забавление, но трябва да има и дълбочина. Не изключваме никого от публиката, нито подценяваме който и да е – има по нещо за всеки от тях.“ – обяснява причината за това универсалното въздействие на филмите Антони Христов. Българинът, напуснал страната ни през 80-те и изградил успешна кариера в Холивуд, е художествен директор в „Пиксар“, а името му стои зад класики като „Търсенето на Немо“, „Колите“, „Феноменалните“ и „Уол-и“.
„Филмите на „Пиксар“ са оптимистични, те имат сърце. Те са коментар на човешката натура, а тя е пълна с противоречия. Правим филмите, в които вярваме и задължително търсим дълбочината.“ – каза още Антони Христов в интервю за Джаз ФМ радио. Винаги търсещ развитието, той е у нас за участието във форум за иновациите, който бе организиран от Innovation Starter и се проведе вчера в „София тех парк“. В неделя от 18 ч. в Зала 1 на НДК ще слушаме музика от хитовете на „Пиксар“ в изпълненията на Оркестъра на Класик ФМ под диригентството на Максим Ешкенази. Концертът е от цикъла „Музиката на Америка“ на „Кантус Фирмус“ и фондация „Америка за България“. Ще чуем пиеси от 14 филма на „Пиксар“, водещ ще е Поли Генова, която също и ще пее, а в концерта се включват и двама музиканти от Ансамбъла за народни песни и танци „Филип Кутев“ – Любомир Желев (кавал) и Костадин Атанасов (гайда).
Във филмите на „Пиксар“ музиката е пълноценна и извън контекста на филма, а като част от него е на практика главен герой. Красивото взаимодействие между музика и визия в продукцията на студиото Антони Христов обясни така: „Музиката е още едно оръжие в борбата за ефективна история.“ Докато на концерта в неделя слушаме пиеси от филми на „Пиксар“, на голям екран на сцената ще се прожектират откъси, които в синтезиран вид пресъздават сюжета на филмите и припомнят най-любимите на публиката моменти.
А тези момента са любими на зрители от всички възрасти. Антони Христов разказа за негов съсед, на 65 години, който му споделил препоръката на майка си да гледа филма Up, защото бил много хубав. „Това, че 85-годишен се обажда на 65-годишен, за да му каже да отиде да види филм за летяща къща, означава, че сме направили нещо, което трябва. Тези филми ги правим за всички.“ – каза Антони Христов. Той уверено определя филмите на своето студио „Пиксар“ като класика. „Когато моите деца гледаха тези филми като малки и ги гледат и сега като големи, в тях оценяват съвсем различни неща. Това е марката на нещо, което остава като класика. Класиката е нещо, което всеки може да оцени. Опитваме се да създаваме класика колкото се може повече.“
Както сериозното и забавното вървят ръка за ръка във филмите на „Пиксар“, така тече работният процес за техните създатели. „Когато ни хрумне забавна идея, се радваме като деца. В повечето пъти, ако ние сме смеем и се забавляваме на нещо, публиката също реагира по подобен начин.“ – казва художественият директор в „Пиксар“ Антони Христов в интервюто на Светослав Николов след участието си в Innovation Explorer Day. Разговора можете да чуете чрез бутона „Аудио“.