2020 г. – трудностите и предизвикателствата са стимул за търсене на нови възможности. Разказват над 30 музиканти и деятели на джаз сцената ни

2020 г. – трудностите и предизвикателствата са стимул за търсене на нови възможности. Разказват над 30 музиканти и деятели на джаз сцената ни

Изпращаме година на трудности, предизвикателства и препятствия, които заедно превръщахме в нови възможности да останем свързани и да бъдем заедно. В тази публикация ще погледнем към тях с разказа на над 30 музиканти и деятели на джаз сцената ни, за да извлечем уроците и да отправим ясен поглед към предстоящото.

През тази година Джаз ФМ реализира албум на първата българска джаз певица Лени Вълкова. Той носи в заглавието символиката на нейното присъствие в музиката ни – „Лени Вълкова е Кралицата на джаза“. Лени Вълкова е щастлива от преживяването и поздрави слушателите на Джаз ФМ с думите: „Тази година беше великолепна за мен. Благодарение на програмния директор на Джаз ФМ Светослав Николов по радиото прозвучаха забравени мелодии и забавните ми истории около тях. Беше удоволствие да пея отново и може би да вдъхновя младото поколение да уважава и развива джаз музиката в България. Весела Коледа на всички слушатели на Джаз ФМ! Бъдете здрави и слушайте музика.Тя ще ви направи по-добри, по-обични и по-млади душевно.” Музикален директор бе Вили Стоянов, а сред участващите музиканти – Димитър Благоев. И двамата бяха активни в развитието на концертната сцена, която през годината често ни липсваше заради ограниченията от пандемията.

С Владислав Мичев и Станислав Арабаджиев Димитър Благоев установи традицията на джемсешъни в Try C. „Джемсешънът ми дава енергия да се занимавам с музика. Това е социалният елемент на джаза. Обичам да го сравнявам с най-чистата форма на комуникация.“ – казва Митко Благоев. Той отбеляза многото възможности да свири с Велислав Стоянов, с когото бяха заедно в продуцирания от „Радиокомпания Си.Джей“ албум на Лени Вълкова. „Той е голяма част от моята кариера – и в емоционален, и в музикален план. Процесът на правене на този албум ще остане много скъп спомен.“ – каза Димитър Благоев. За Новата година той пожела да не губим надеждата и да запазим желанието да вървим напред към ясна цел.

Концепцията за редовно свирене в конкретни точки на града развива от години Велислав Стоянов. През годината тези срещи не бяха много, а Вили отбеляза: „Една врата се затваря, други няколко се отварят.“ След реализацията на албума на Лени Вълкова той създаде албум с музиката на дядо си Йосиф Цанков – „Онзи вятър от първата среща“. Вили ще работи за още два албума – на неговата формация The Essential FUNK Trombone с 14 авторски композиции и „Приказка“, в която с вокалист Петър Терзиев ще поднесе в боса нова стилистика музиката на своя именит прародител. Той също така започна да пише 20 миниатюри за четири тромбона отново по музика на Йосиф Цанков. „И при тежки обстоятелства има вариант нещата да изглеждат добре, да носят радост и най-вече – провокация – за творците и за хората. Всеки е творец по своему. Нека да сме здрави, за да можем да творим.“ – пожела той.

Аранжор на пиесите в албума „Онзи вятър от първата среща“ е Мишо Йосифов, който също участва като солист в инициирания от Джаз ФМ албум на Лени Вълкова. През годината Мишо отбеляза завършването на дълго отлагани проекти, сред които е съвместният с Ангел Заберски „Zabersky vs Yosifov“. Все пак той се надява догодина да има повече възможности за свирене: „За да можем да се успокоим, защото си е напрегнато, когато не знаеш какво би могъл да направиш с това, на което си отдал живота си. Човек е тяло и душа. Храним тялото си с храна, а душата си – с изкуство. Срещата на живо музиканти и публика – това е невероятно удоволствие и за двете страни. Пожелавам най-искрено това да се случи.“

Михаил Йосифов е артистичен директор на провеждащия се с подкрепата на Община Варна фестивал New Music Now в Menthol. Партньор в този варненски джаз клуб е Снежка Пенева, която обобщава: „Годината бе адски тежка. Трябваше да научим, че както сме се опитвали години наред да планираме отдалеч, сега всичко бе на изчакване – дали изобщо и ако.“ От планираните събития клубът осъществява не повече от 60 %, залагайки на „сигурните карти“. „Други години се опитвахме да подкрепяме млади проекти и непознати за публиката артисти. Но тази година нямахме ресурс да осигурим това.“ – отчита тя. И макар заведението да е на плажа, хората вечер не са излизали. Тя си спомни с усмивка как концерта на проекта BG Vintage са дошли да чуят музиканти от оркестъра на Варненската опера заедно с Марио Хосен. „Беше велико! Те бяха втрещени от това, което се случва на сцената. Филхармоници слушат джазмени, които изпълняват естрада.“ Снежка Пенева гледа с голяма надежда към 2021 г.: „Всички сме наясно, че нищо няма да е както бе през 2019 г., но да е малко по-различна от 2020-а, ще е малка глътка въздух за нас. Всички ни чака страшно много работа, за да върнем събитията на сцените и публиката да дойде да слуша.“

Албум и много концерти за Ангел Заберски. Когато разговарях с него, той изреди: Банско, Бургас, Езерец, Балчик, Правец... След реализирания през тази година албум с Михаил Йосифов и триото си, догодина очакваме нов Like Jazz с Борис Таслев и Стоян Янкулов. „Смятаме, че ще е още по-добър от предходния.“ – казва той за продукцията. А след представлението с Михаил Билалов следва нов музикално-театрален спектакъл – с Вера Шандел.

В Бургас Маргарита Димова-Манова провежда успешно фестивала „Джаз в Бургас“, а с подкрепата на Министерството на културата създава нов форум – „Зимни джаз вечери“ с осем концерта. И още: „Продължихме с огромен ентусиазъм с г-жа Маруся Русева и направихме клуб „Модерен театър“ в Бургас, който да бъде средище за не толкова комерсиални културни събития, основно джаз, театър, литература, танц. Изобщо не смятаме да спираме. Излишно е да казваме колко великолепни таланти има България, колко ги обичам и колко те имат потребност от свобода чрез изкуството. От мен – продължаваме. Работете, мислете, творете и вярвайте в добрия изход!“

Стоян Янкулов е воден от същото кредо: „Ние сме музиканти, творци. Такъв човек, в каквито и условия да го поставиш, той пак ще изкомпозира нещо, ще измисли нещо. Каквото и да е, творческият импулс няма да загине, а пандемиите все някога ще си отидат. Животът продължава и всичко това ще мине. Да направим каквото зависи от нас, а другото е Божа работа.“

През годината Веселин Веселинов – Еко продължи да концертира в дуото си с Милен Кукошаров. За него локдаунът започва по-рано заради счупен крак: „Има отчаяние, има абсолютна депресия, обаче в моя случай етюдите на Джон Патитучи ме спасиха.“ Той често е на балкона, представя си какво ли мислят и преживяват минувачите, а когато вратата е отворена, винаги му се обажда Вили Стоянов. Така получава молбата да напише пиеса за The Essential FUNK Trombone. През първата карантина чрез Димитър Митов реализира с балет „Арабеск“ и Милен Кукошаров виртуален танц с музика на живо – всичко това, изпълнено у дома. „Надявам се Боряна Сечанова да го оцени и когато пандемията отмине, да направим нещо пред публика.“ – очаква бъдещето той.

Милен Кукошаров отбелязва непреживяваното досега такова отчуждение между колегите и хората. Позитивния ефект на изминалата година той оценява с написването на много нова музика. Напролет ще е премиерата на класически квинтет за дървени духови инструменти, който ще бъде изпълнен от Филхармоничния духов квинтет. Той подготвя музика за театрални представления с Яна Борисова, като последното от тях е за детски мюзикъл в Столичния куклен театър. През есента Милен осъществи по покана на Plovdiv Jazz Fest проекта си Wind Harmonium. „Много укрепващо духа събитие.“ – оценява го той. „Това е най-правилният път за творците – да погледнат към самоусъвършенстване, да направят нова музика, да си открият нови хоризонти. Не сме спрели да свирим, когато сме имали възможност. Ние сме длъжни да го правим, независимо от ситуацията.“ – убеден е Милен Кукошаров. Един от неговите акценти за годината е концертът му с Марина Господинова в цикъла „Остров на музиката“ на Общински културен институт Дом на културата „Средец“ с медийното партньорство на Джаз ФМ, част от Лятната културна програма на Столична община. В състава са още Димитър Карамфилов – контрабас, и Атанас Попов – ударни.

За Марина Господинова едно от постиженията през годината е записа на песента „Без“. „Дано винаги си имате някой, който да е „със“ вас, особено в тези уютни празници!“ – пожела тя. Сингълът е записан с Александър Логозаров – китара, Димитър Карамфилов – контрабас, и Атанас Попов – ударни.

„Да пазим топлината в нас, да търсим пътя към безкрайното си лято и да използваме предизвикателствата на времето като уроци, за да продължим по-силни и по-добри.“ – пожела Младен Димитров – DJ Mr. Moon, който направи ремикс на песента I’m Beginning to See the Light за албума на Лени Вълкова и продължи сътрудничеството си с Маги Алексиева – Мей. И в него се появи песента Let It Rain.

„2020 г. бе изключителна за мен.“ – казва Маги Алексиева. „Помогна ми да бъда по-креативна, да създам повече музика. Научи ме, че е много важно да бъдеш по-често с близките си хора, да ги пазиш. И смятам, че всеки един от нас стана по-отговорен и по-добър човек.“ Сред специалните й моменти е записът, който Джаз ФМ направи на един на един от нейните концерти с Мирослав Турийски и Тома Кордоли със специалното участие на Димитър Льолев.

През 2020 г. саксофонистът издаде нов албум – Some Story. „За мен тази година бе доста интересна. В личен план съм доста доволен, защото успях да приключа с последното си творение – албума Some Story.” – каза той и благодари за подкрепата на „Музикаутор“. Димитър Льолев разказа, че е използвал годината за самоусъвършенстване – в свободното си време е прослушал доста от музиката, която в последните години е записвал. „Успях да преценя нещата, които искам да променя в собственото си свирене – фразиране, саунд и т.н. Свирейки много вкъщи, успях да променя моментите в моето свирене, от които не бях доволен.“ Той също има доста време да композира нови творби – и за малки състави, и за брас формации. „Все намирам нещо да си оправям по собствените музики.“ – каза Митко Льолев. Към следващата година той гледа с мисълта да свири с колеги и да запише музиката, която е вече написана.

През тази година отпразнувахме 35 години от създаването на „Акустична версия“ и 60-ата годишнина на единия от основателите – Христо Йоцов. В календара за неговия юбилей остава реализацията на 15 януари на Jazz Cats Symphony в Държавна опера – Варна. „След като ни се стовари това нещастие, бяхме в шок как точно ще функционираме. Това нанесе сериозни поражения на много от нас – и финансови, и ментални. Аз си казах, че трябва да направя всичко възможно да не спирам.“ Неизличим спомен остава юбилейният му концерт с Бигбенда на БНР, провел се при 30 % запълняемост на Студио 1: „Видях хора, жадни за музика и с отворени очи, уши и души за нея.“ Той е възхитен от смелостта на Мирослава и Танко Кацарови, провели Plovdiv Jazz Fest, на който се състоя юбилейният концерт на „Акустична версия“. През годината Христо Йоцов записа и албум Monk and More с Марио Станчев. „Бях абсолютно позитивно настроен и нахъсан нещата да функционират. И слава Богу, съм заобиколен от хора, които мислят по същия начин.“ – каза той. Музикантът отбеляза, че повече артисти имат достъп до фондовете на Министерство на културата. „Поуката е, че трябва да бъдем много активни и да вярваме в това, което правим.“ – отбеляза Христо Йоцов.

Мирослава Кацарова се осмелява в трудна обстановка да проведе Plovdiv Jazz Fest, запазвайки оптимизма си в тежка среда: „Годината бе време, в което натрупах и продължавам да събирам открития за себе си, продължавам да осъзнавам, да преработвам много от събитията, които се случват с цялото човечество и от друга страна – всичко, което в социално-политически план рефлектира върху нас, да осъзнавам своята лична история, моята частна история като човек, отношенията в семейството ми и с най-близките ми хора. В преживяното продължавам да виждам нови възможности и излази към светлина.“ На концерт Мирослава Кацарова поднесе две нови песни – Waters of March с текст на български език и „Боса нова в градината“. Втората е написана от нея по време на първата изолация: „Опоетизирах всички онези настроения, които ме накараха да преоткрия малките неща.“ Това я оставя оптимистична за Plovdiv Jazz Fest, като ограничения върху провеждането на културни събития бяха въведени дни преди старта на проявите. Въпреки това тя успява да реализира на фестивала, както посочва, благодарение на музикантите, публиката, Община Пловдив и Министерство на културата. „Живяхме в състояние, което възприемахме като даденост. Сега вече имаме сетива да осъзнаем, че онази свобода трябва да бъде извоювана. С търпение ще преминем през всички тези изпитания. Но е важно да запазим духа и сърцата си високо и да посрещнем новите предизвикателства с достойнство. Пожелавам устойчивост, сила, смелост и светли, широки пътища напред.“ – обърна се Мирослава Кацарова към слушателите на Джаз ФМ.

Участвалият на Plovdiv Jazz Fest с концерта на „Акустична версия“ Антони Дончев изпраща година, в която е написал и записал музика, издал e албум с Росен Захариев – Роко и Павел Терзийски. Продукцията е подпомогната от Министерство на културата. Преди няколко дни привършават записите за нов албум на Димитър Карамфилов в трио. И още записи – в дует с Лили Илиева. „Сега, като направя равносметка, се очертава един много ползотворен период, свързан с творческа дейност. 2020-а бе особена година, но ако я погледнем като предизвикателство, като че ли тя ни дава други възможности, които не трябва да изпускаме.“ – посочи Антони Дончев. Той пожела спокойствие, мъдрост и да се опитваме повече да слушаме хора, които имат какво да кажат, а не толкова да изказваме мнението си по всякакви въпроси.

Чрез инициирания от Антони Дончев проект с Бигбенда на БНР „Бигбенд джаз академия“ продължават да израстват младите ни таланти, както споделят музикантите от SoulBmoll. „За нас бе огромна крачка напред и огромно удоволствие.“ – оценяват концерта с елитния състав Момчил Косев и Славина Калканджиева. В карантината SoulBmoll снимаха домашно видео, направиха онлайн концерт, гостуваха в Банско, Плевен и Търговище, а в София участваха в „Остров на музиката“. В момена групата подготвя нов албум с насоченост към аренби музиката. „Годината колкото и да беше трудна, бе ползотворна. Винаги трябва да се минава по трудния път. Когато се затваря една врата, се отварят много други. Затова сме като едно семейство от девет души, които не спираме да се подкрепяме.“

Онлайн концертът на SoulBmoll бе излъчен на живо по Джаз ФМ от студио Jeng. За инициативата Music Is Lifе Кирил Добрев разказа: „Животът ни постави в принудителна пауза. В такива времена повече от всичко имаме нужда да си повдигнем духа, да се почувстваме живи. Това е потребността на целия ни екип да продължим да работим и да направим точно тези концерти. Трудно е, но когато човек се води от своята потребност, нещата се случват.“ През тази година групата му Cinga Manga Funk издаде дебютен албум: „Музика, която всеки един от нас харесва и в нея се чувстваме свободни. Тя е светлинка в душите ни. Защото музиката е нещо, което те кара да пътуваш, изважда те от напрежението на живота.“ – описа преживяването с изкуството Кирил Добрев. Той пожела на слушателите да са добри. „Не е е важно за един човек колко е богат, колко е красив. Всички очакват от теб да си добър човек. А да си добър човек в това тежко време е много трудно. Много е скъпо да си добър човек.“

По време на социално дистанция продължиха да създават изкуство музикантите от „Спектрум“. „2020 г. за нас бе изненадваща, защото ни се показа, че нищо не е на всяка цена. От творческа гледна точка получихме като бонус полезно и много ползотворно вдъхновяващо време, необходимо, за да можем да приведем във вид всички идеи, които сме имали, да ги оформим и те да ни послужат за бъдещето. В забързания живот го нямаме това време, а сега то ни бе поднесено. Това бе време да се обърнем към идеите си, да ги подредим, организираме и да сложим началото на нов творчески процес и на нови планове.“ – сподели Константин Бейков. Сплотени в хармония, членовете на групата установяват, че могат да музицират заедно дори от дистанция, което преди са възприемали за невъзможно и непостижимо. Те записват самостоятелно видеоклипове и цели музикални изпълнения, всеки от дома си, и ги сглобяват в общ продукт. Включително приобщават почитатели, както се случи с 80-членния хор на фенове в нова версия на песента „Високо“. Сред постиженията им през годината е национално турне, подкрепено от Министерство на културата.

Въпреки ограниченията от пандемията и социалната изолация, Александър Леков успя да събере голяма група – Groovetribе, и да издаде албум Path Through Dreams. Всеки записва партията си самостоятелно, а резултатът е тържество на хармонията във взаимността. „Предвид обстоятелствата нямаше толкова концерти и за мен фокусът бе върху създаването на музика. С албума с моите колеги и приятели от ситуацията успяхме да извлечем най-доброто или поне – най-смисленото за нас. Музиката е адресирана към хората. Смисълът й е в споделянето. За феновете тази година също бе трудна заради липсата на чести публични изяви. Надявам се хората да са оценили това, което се опитваме да правим.“ – обобщава Александър Леков.Той пожела хората да задават към себе си и към другите правилните въпроси, за да получат в отговор смисъл, а от ситуацията да извлекат изводи. За албума си Path Through Dreams Александър Леков разказа в новото ни предаване „За албумите от техните създатели”, също както направи и Вили Стоянов за „Онзи вятър от първата среща“.

През тази година на ограничения в концертния живот ефирът на Джаз ФМ, сайтът ни, нашата фейсбук страница и ютюб каналът ни бяха сцена на виртуалното издание на фестивала на спомените „Козе мляко“ в Бела речка. Поканихме за концерт Милена Караджова. Това щеше да бъде завръщането й към музиката там, където бе първата среща с нейната публика. Организирахме концерт и заснехме филм, от който той стана част и можете да го видите онлайн. „Точно в този момент от потъване ме отскубнаха приятелите, музиката и обичта. Джаз ФМ лекува!“ – възкликна Милена Караджова. „Беше щедро време!“ – добави тя. С Петър Миланов, Христина Белева и Петър Йорданов – Бъни тя се включи и във „Велека кайт и джаз фест“ в Синеморец, в подготовката на чиято програма участва и Джаз ФМ. През следващата година Милена Караджова гледа към мечтания трети албум от своята трилогия – с етноджаз, посветен на магичната нощ до пропяването на първи петли.

Гъдуларката Христина Белева увенча с краткосвирещ албум с видеа работата си с басиста Васил Хаджигрудев. Тя продължи и концертите си с Димитър Горчаков. „Въпреки всички трудности, за нас, хората на изкуството, водещо е да създаваме, да споделяме, да се чувстваме полезни и значими с това, което правим. Всяко нещо, ако влагаме необходимата дълбочина, ще докосне. Нищо че няма толкова много концерти!“ – каза Христина Белева. Тя гледа напред: „С положителност, с вяра в доброто, да очакваме само хубави неща. Всички трудности да приемаме като уроци и да вървим напред. Тази пауза я приемам като възможност да погледнем навътре към себе си.“

Музика и видео в едно бе единият от акцентите за годината на Деси Андонова. Тя е благодарна за израстването и за спонтанните решения и срещи, за обръщането към творческия си потенциал. „Предизвикателствата са нещо хубаво, те отварят вратите на възможностите за научаване на индивидуални и колективни уроци, които във време без сътресения нямаме капацитета да учим. Бях повече от всякога със себе си, направих открития и работих във вътрешния си свят. Това е основният позитив за мен от карантината. А лятото бе глътка свеж въздух с възможност да се срещаме с публика.“ – каза Деси Андонова. В първата карантина тя създаде видеа с визуалния артист Поли Герасимова, подготви предстоящ албум Rules of Love, а след това издаде албум на формацията си Desy & The Shiny Stockings с Петър Георгиев – китара, и Димитър Карамфилов – контрабас.

„И като музикант, и като преподавател по музика и китара, времето откри невероятни възможности пред мен, тъй като пренесох дейността си онлайн с индивидуални и групови курсове със стотици хора. Такива уроци се дават за първи път в България. Всичко си има хубава и лоша страна. Но ние трябва да се фокусираме върху хубавата и да действаме градивно.“ – каза Петър Георгиев, който разви преподавателска дейност в интернет. Той също така превежда статии, но и пуска шеговити статуси, насърчаващи към изразяване с музика: „Важно е да се забавляваме, за да започваме деня с усмивка и с отворени сърца за хубава музика. Ако човек се усмихва, той става по-щастлив и по-отворен към новото, различното и красивото. Промяната е най-сигурният начин да живеем щастливо. Ако сме склонни да импровизираме, да се гмуркаме в дълбоките води, за да видим красивите корали по дъното, съм сигурен, че 2021-а ще е прекрасна за всеки един от нас!“ – убеден е Петър Георгиев.

Неговият чест партньор в музиката Павел Терзийски пък първо реализира албум – The Little Tailor, а след това – през есента, ни предложи музикални видеа. „Превърнах 2020 г. от криза във възможност да се развия като творец и автор на оригинална музика. Имаме избора или да се затворим и да се самосъжаляваме, или да продължим, за да остане да гори творческият огън.“ – описа перспективата си той.

С видеа от своя гараж по време на извънредното положение ни подкрепяше Орлин Павлов: „Това е късметлийско време, в което можем да творим, защото в последно време творците нямат време да творят – те се занимават с какво ли не друго… Определено това е моментът, в който след кратък вакуум талантът би трябвало да избие и да твори. Времената са интересни, стискаме зъби, усмивките напред и вярваме, че нещата ще се подобрят.“ – очерта пътя напред Орлин Павлов.

Между отложени концерти и намирането на нови възможности Нина Николина обобщи: „Вярвам, че трудностите ни се пращат не да ни събарят, а да ни провокират да търсим начини да ги преодоляваме, за да ставаме по-силни.“ Като нещо ново за себе си посочи, че се е научила да пише проекти към Министерство на културата, за да намира работа за себе си и за артистите около нея. Едно от постиженията на годината й е песента с видео „Тебе да вземем“, която направи своята аудио премиера в ефира на Джаз ФМ.

През 2020 г. албум реализираха китаристите Веселин Койчев и Цветан Недялков – The Teachers. „Вярвам, че ще излезем от годината по-силни, по-здрави, надявам се – по-волеви.“ – убеден е Цветан Недялков.

Ограниченията върху културните събития организаторът на фестивала A to JazZ Петър Димитров преодоля с пренасянето на събието на сцена „А6“ на НДК. „Шокът ни донесе много поводи за преосмисляне, за търсене на ново начало. Локдаунът ни върна към традиционните ценности – да сме със семейството си, да ядем домашна храна, да се успокоим. Успяхме да почувстваме всичко, което се случва около нас, и да намерим себе си в тази картина. Дори усетихме лишения след пренасищане от музикални събития. Музиката и изкуството сега ни липсват. Утре ще гледаме на изкуството, на любовта, на отношенията към хората по по-чист и по-искрен начин.“ – уверен е Петър Димитров.

Димитър Русев, който организира „Хасково джаз“ и Младежки джаз фестивал – Димитровград оценява като успешно реализирането на събитията и вижда в това жажда на хората за изкуство. „Имаше интерес от ученици и граждани. Въпреки тази трудна ситауция хората имат потребност от изкуство и се опитах с всички сили да осъществя всичко това, за което мечтаех. Има много работа занапред и се надявам въпреки условията да продължим, и то с успех. Желая на слушателите да имат мечти. Мечтите движат всичко.“ – каза Димитър Русев, който гледа към два празника догодина: „Хасково джаз“ става на 25 години, а неговото „Акустично джазово трио“ – на 35 години.

Годишнини тази година имаха „Джаз за деца“ и „Джазът пее на български“ – два проекта на Венци Благоев. Той е артистичен директор на фестивала „Джаз под Звездите на Деветашкото плато“, който се проведе в редуциран формат, а „Джаз форум – Стара Загора“, на който съставя програмата, не се състоя. „Сега имаме амбиции да направим звукозаписни проекти. Надявам се нещата да са добре и въпреки трудностите всеки да намери начин да оцелее, да зареждаме публиката си и самите себе си и да имаме една възможно по-добра 2021 г.“ – пожела Венци Благоев.

Нов албум на своето трио през 2020 г. ни предложи Живко Петров, чиято музика имахме щастието да слушаме на живо в София и страната. „Това бе година, в която си дадох сметка колко е важно човек да намира смисъл в това, което прави. В случая моето спасение е музиката. 2020 г. ме направи по-силен. Започнах да ценя малките неща, които бях позабравил. Успях да направя албум с JP3. Благодарен съм, че Господ бе добър към мен и ми даваше посока.“ – каза Живко Петров и пожела всеки да намери пътя съм щастието.

2020 г. дойде със сингъл за Константин Кацарски в проекта му като Koka Mass Jazz и с девети албум на групата Bluba Lu. „Да намериш положителното в отрицателното беше истинската благословия за мен. 2020 г. ме научи повече да ценя времето си и да разчитам най-вече на музиката, за да разкажа моята история. Тази година ни подсети колко крехко може да бъде прехранването с музика, но даде ясен сигнал, че дори в най-трудни обстоятелства изкуството ще оцелее. Трябва да се нагласим към обстоятелствата и да намерим плодородна почва за творчество. Ние сме издръжливи и ще преодолеем и тази трудност. А изгледите за следващата година са толкова вълнуващи и предизвикателни!“ – гледа напред Константин Кацарски. Той е убеден, че постапандемичният свят ще предостави нови възможности на талантливите и търсещи хора.

Издаваните през годината коледни песни Васил Петров събра в албум, излязъл точно в навечерието на празниците. Случилото се през пролетта и сега той приема като изпитание. „Човек не трябва да стои със скръстени ръце. Пандемията ми даде възможност да погледна навътре в себе си и да си направя равносметка, композирах, занимавах се с музика вкъщи, порисувах доста. Надявам се скоро да се видим с нашата публика, за да можем да й доставим удоволствие с всичко, което сме приготвили през паузата.“ – очаква бъдещето Васил Петров.

  • Думите на над 30 музиканти и организатори на събития от специалната ни коледно-новогодишна програма можете да чуете чрез бутона „Аудио“.